Case: CRM integratie in telecom-klantportaal

PortalCMS is software waarmee informatie uit het populaire Microsoft Dynamics CRM 4.0 kan worden ontsloten voor klanten via een klantenportaal. Het unieke van deze oplossing is dat CRM 4.0 van achter de firewall communiceert met de extern geplaatste portalserver. Deze combinatie van beveiliging en flexibiliteit werd mogelijk dankzij de toegepaste Services Oriented Architecture van PortalCMS.

PortalCMS is software waarmee informatie uit het populaire Microsoft Dynamics CRM 4.0 kan worden ontsloten voor klanten via een klantenportaal. Het unieke van deze oplossing is dat CRM 4.0 van achter de firewall communiceert met de extern geplaatste portalserver. Deze combinatie van beveiliging en flexibiliteit werd mogelijk dankzij de toegepaste Services Oriented Architecture van PortalCMS.

Er is veel geïnvesteerd in de Uniform Portal API (Application Programming Interface) van PortalCMS. Met dit softwarematige gereedschap kunnen diverse gedistribueerde webportalapplicaties aan elkaar geschroefd worden, zodat ze optimaal met elkaar kunnen samenwerken. De koppeling van Microsoft CRM 4.0 met de portalomgeving is daar een mooi voorbeeld van.

CRM 4.0 wordt veel gebruikt door verkoopafdelingen om klantinformatie bij te houden en vervolgens doelgerichte verkoopacties te kunnen plannen. Met de portalsoftware PortalCMS kunnen klanten inloggen op een persoonlijke pagina, waar ze enkel toegang krijgen tot hun eigen klantkaart uit CRM 4.0. Binnen deze klantkaart kunnen vervolgens diverse andere webapplicaties en webdiensten worden geïntegreerd. Denk dan aan webshops, service-tickets, business intelligence en HR systemen.

De eerste klant die gebruik gaat maken van de CRM 4.0 integratie is Creaforti. Deze onafhankelijke zakelijke telecomspecialist uit Arnhem bedient de hele Nederlandse zakelijke markt met mobiele communicatie hardware en diensten.

Meer weten?

Neem contact op en stel je vraag!

 

Lees ook

Nederlandse e-mail marketeers rapporteren hogere open en click ratios, met name bij campagnes die zich richten op consumenten of de combinatie van particuliere en zakelijke klanten. Alom waardeert men e-mail als belangrijker...
Marketingteams willen het liefst alle cruciale digitale vaardigheden binnenshuis hebben, maar dat lukt slechts 1 van de 5 teams. In 80 procent van de gevallen moeten één of meerdere cruciale digitale expertises worden ingehuurd.
Voor sommigen zijn termen als digitale werkplek en thuiswerken al jaren gesneden koek. De Corona-crisis confronteert nu opeens een hele nieuwe groep mensen met deze manier van werken. Zeven tips waar deze nieuwe thuiswerkers...
We ontwikkelen al sinds 1997 software in opdracht van organisaties van klein tot groot voor diverse apparaten en op diverse operating systems. Onze ervaren ontwikkelaars zijn gewend aan werken op afstand en staan klaar om bij te...
Als Nederland tot de digitale koplopers wil horen, dan zal het kabinet meer aandacht moet gaan schenken aan de knelpunten waaronder het ontbreken van Europese cloudaanbieders voor AI toepassingen, cyberveiligheid en de...

Bezoek ons

i-Concept InternetWorks BV
Bergweg 122
3036 BH Rotterdam
T +31 10-4139444
Route naar i-Concept
KvK 24294582
BTW NL807967622B01

Volg ons

Facebook link icon Twitter link icon Linkedin link icon RSS link icon

Zoek op trefwoord