Case: CRM integratie in telecom-klantportaal

PortalCMS is software waarmee informatie uit het populaire Microsoft Dynamics CRM 4.0 kan worden ontsloten voor klanten via een klantenportaal. Het unieke van deze oplossing is dat CRM 4.0 van achter de firewall communiceert met de extern geplaatste portalserver. Deze combinatie van beveiliging en flexibiliteit werd mogelijk dankzij de toegepaste Services Oriented Architecture van PortalCMS.

PortalCMS is software waarmee informatie uit het populaire Microsoft Dynamics CRM 4.0 kan worden ontsloten voor klanten via een klantenportaal. Het unieke van deze oplossing is dat CRM 4.0 van achter de firewall communiceert met de extern geplaatste portalserver. Deze combinatie van beveiliging en flexibiliteit werd mogelijk dankzij de toegepaste Services Oriented Architecture van PortalCMS.

Er is veel geïnvesteerd in de Uniform Portal API (Application Programming Interface) van PortalCMS. Met dit softwarematige gereedschap kunnen diverse gedistribueerde webportalapplicaties aan elkaar geschroefd worden, zodat ze optimaal met elkaar kunnen samenwerken. De koppeling van Microsoft CRM 4.0 met de portalomgeving is daar een mooi voorbeeld van.

CRM 4.0 wordt veel gebruikt door verkoopafdelingen om klantinformatie bij te houden en vervolgens doelgerichte verkoopacties te kunnen plannen. Met de portalsoftware PortalCMS kunnen klanten inloggen op een persoonlijke pagina, waar ze enkel toegang krijgen tot hun eigen klantkaart uit CRM 4.0. Binnen deze klantkaart kunnen vervolgens diverse andere webapplicaties en webdiensten worden geïntegreerd. Denk dan aan webshops, service-tickets, business intelligence en HR systemen.

De eerste klant die gebruik gaat maken van de CRM 4.0 integratie is Creaforti. Deze onafhankelijke zakelijke telecomspecialist uit Arnhem bedient de hele Nederlandse zakelijke markt met mobiele communicatie hardware en diensten.

Meer weten?

Neem contact op en stel je vraag!

 

Lees ook

Althans dat vindt 62 % van het MKB. Toch heeft hiervan de helft geen idee hoe de digitalisering in hun organisatie door te voeren. Bekijk deze verrassende onderzoeksresultaten.
Direct na aankomst op kantoor je e-mails checken met een kop koffie? Fout begin. Met de 9 tips uit deze infographic leer je wat je moet doen en laten in de eerste 10 minuten van je werkdag. Daarmee geef je je productiviteit een...
Volgens DDMA onderzoek hebben bedrijven sinds de invoering van de AVG gemiddeld twintig procent minder e-mailcampagnes verstuurd. Ondanks de AVG blijven de gemiddelde open ratio’s gelijk met zelfs licht gestegen ratio's voor...

Bezoek ons

i-Concept InternetWorks BV
Bergweg 122
3036 BH Rotterdam
T +31 10-4139444
Route naar i-Concept
KvK 24294582
BTW NL807967622B01

Volg ons

Facebook link icon Twitter link icon Linkedin link icon RSS link icon

Zoek op trefwoord