Case: Op weg naar het AB-Groep klantportaal

A&B Groep beheert en optimaliseert complexe telecom contracten voor ruim 500 organisaties door heel Europa. Met de nieuwe responsive website ab-groep.nl worden deze diensten en producten nog beter in beeld gebracht bij zowel mens als zoekmachine. Nieuwsberichten, webpagina's, formulieren, nieuwsbrieven en social media worden efficiënt en gebruiksvriendelijk beheerd via totaaloplossing PortalCMS.

Optimaal in beeld

De AB groep website werd ontwikkeld op basis van responsive web design (RWD) principes. Toepassing van RWD levert diverse grote voordelen op voor zowel bezoeker als beheerder. Zo past de website zich bijvoorbeeld automatisch aan elk beeldscherm aan zonder dat dit van de websitebeheerder extra inspanning vereist.

Zoekmachine optimaal

De website werd ontwikkeld met PortalCMS Enterprise software waarmee een uitstekende SEO basis is gelegd. Verder is extra begeleiding gegeven om ook de content zelf op diverse SEO aspecten te controleren en te optimaliseren. Producten en diensten komen hierdoor nog beter tot hun recht.

AB-groep.nl Telecom Expense Management

Eenvoudig beheer

Ondanks alle geavanceerde mogelijkheden blijft beheer van de websita via PortalCMS eenvoudig. Een zeer groot aantal elelementen en onderdelen van de website, waaronder online formulieren, statische pagina's, nieuwsberichten en nieuwsbrieven zijn efficiënt te beheren zonder dat hiervoor uitgebreide training vereist is. Jorg Wiedijk (Marketing Manager A&B Groep) hierover; "Leuk om met het CMS te werken. Werkt super simpel!".

Flexibel uitbreidbaar

Met de nieuwe website zet de AB groep een grote stap richting het uiteindelijke doel, het opzetten van een geavanceerd klantportaal. In dit klantportaal zullen diverse koppelingen worden gerealiseerd met de al in gebruik zijnde backoffice applicaties zoals CRM en Customer support software oplossingen.

Meer weten?

Benieuwd hoe PortalCMS websoftware uw ambities helpt realiseren? 

Neem contact op en en stel je vraag!

Lees ook

In dit artikel leggen we uit wat een selfservice portal voor klanten inhoudt en waarom er op dit moment veel vraag naar is. Daarbij krijg je 5 tips voor het implementeren van een customer self-service strategie en een extra...
Ook bij corona blijkt dat elk nadeel zijn voordeel heeft. De zelfgeleerde lessen om onze economie in leven te houden zullen ook na corona waardevol blijken. Bijgaand een top-10 van de verwachtingen over wat er blijft als alle...
In onze voorjaarsnieuwsbrief van alweer de 24e jaargang is er veel aandacht voor social intranet en mobile app praktijkvoorbeelden. Kers op de taart is het herontwerp van de gratis toegankelijke simulatieportals. Kortom een...
Door een venijnig virus is thuiswerken dit jaar wereldwijd de norm geworden. Tijdens de eerste golf zagen we de snelle adoptie van generieke digitale communicatietools. Met de tweede golf kwam het besef dat we een transitie...
De coronacrisis had direct een positief effect op het milieu door minder weg- en vliegverkeer. Door het thuiswerken zijn er ook op langere termijn kwantificeerbare voordelen voor het milieu, werkgevers en werknemers. Met ...

Bezoek ons

i-Concept InternetWorks BV
Bergweg 122
3036 BH Rotterdam
T +31 10-4139444
Route naar i-Concept
KvK 24294582
BTW NL807967622B01

Volg ons

Facebook link icon Twitter link icon Linkedin link icon RSS link icon

Zoek op trefwoord