Case: Selfservice- en communicatieportal voor optiekketen

Aan het begin van de tweede Coronagolf besloot de beheerorganisatie van een optiekketen met 6 vestigingen verdeeld over de randstad een selfservice- en communicatieportaal inclusief mobile app voor haar medewerkers in te zetten. Doel is medewerkers hiermee optimaal te bereiken, betrekken en informeren. Via nieuws, blogs, kennisbank en e-learning blijven medewerkers op een corona proof wijze op de hoogte van relevante ontwikkelingen.



Medewerkers uit onze 6 vestigingen zijn via de app optimaal te benaderen en te informeren. Zeker in deze tijden biedt de app veel houvast en versterkt het onze groepsidentiteit

Waarom de keuze voor een selfservice- en communicatieportal met app?

De keuze viel op PortalCMS door de combinatie van een snelle levertijd tegen, een bijzonder scherpe prijs en een zeer flexibel platform. Binnen een week beschikten wij over een zeer compleet maar ook toekomstbestendig systeem. De eigen huisstijl kon volledig worden toegepast en dat was bij concurrerende oplossingen gewoonweg niet mogelijk. Je hoeft verder ook geen dure (Office 365) abonnementen af te sluiten waarmee je gedwongen wordt om te kiezen voor een intranet met onnodige toeters en bellen. De selfservice- en communicatieportal en app neemt hiermee een unieke positie: lage instap, toont als maatwerk, flexibel uitbreidbaar en geen belemmeringen bij toekomstige groei.

"Wij waren een beetje klaar met whatsapp groepen waar wij geen grip op kregen. Allesbehalve overzichtelijk en bovendien is de gedachte dat Facebook met onze data aan de haal gaat niet echt aantrekkelijk."

Ervaring in de eerste maanden

Die eerste maanden zijn vaak een ontdekkingsreis waarin je stapsgewijs gaat uitvinden welke oplossingen nu wel en niet bij je passen. Het fijne aan een selfservice- en communicatieportaal is dat het flexibel kan worden aangepast zonder hoge kosten of lange ontwikkeltrajecten. Zo zag de klant in dit geval in het begin geen nut in de kennisbank. Echter, gaandeweg bleek de combinatie van kennisbank en e-learning een ideale oplossing om kennis onder medewerkers van alle 6 de vestigingen op een consistent hoog niveau te krijgen en houden. Niet voorzien maar zeer welkom was de rol die de smartphone app bij het on-boarding proces van nieuwe medewerkers ging spelen.


"In de eerste maanden hebben wij op een fijne manier kennis gemaakt met PortalCMS en de mensen erachter. Het contact met het i-Concept team verliep soepel en de samenwerking kenmerkt zich als zeer informeel en efficiënt. De doorlooptijd van het project was razendsnel: 2 dagen!"

Lees ook

Het clich├ębeeld dat je mobiele werkers alleen op luchthavens of in de trein aantreft is al lang achterhaald. Er wordt nu overal mobiel gewerkt, zelfs in kantoorgebouwen. De adoptie van zakelijke mobiele apps is een feit met een...
In dit artikel leggen we uit wat een selfservice portal voor klanten inhoudt en waarom er op dit moment veel vraag naar is. Daarbij krijg je 5 tips voor het implementeren van een customer self-service strategie en een extra...
Ook bij corona blijkt dat elk nadeel zijn voordeel heeft. De zelfgeleerde lessen om onze economie in leven te houden zullen ook na corona waardevol blijken. Bijgaand een top-10 van de verwachtingen over wat er blijft als alle...
De winnende intranetteams van dit jaar speelden snel en effectief in op de gevolgen van de pandemie maar hielden tegelijkertijd goed rekening met de (werk)behoeften van alle medewerkers.
In onze voorjaarsnieuwsbrief van alweer de 24e jaargang is er veel aandacht voor social intranet en mobile app praktijkvoorbeelden. Kers op de taart is het herontwerp van de gratis toegankelijke simulatieportals. Kortom een...

Bezoek ons

i-Concept InternetWorks BV
Bergweg 122
3036 BH Rotterdam
T +31 10-4139444
Route naar i-Concept
KvK 24294582
BTW NL807967622B01

Volg ons

Facebook link icon Twitter link icon Linkedin link icon RSS link icon

Zoek op trefwoord