Case: Selfservice- en communicatieportal voor sierteelt multinational

Dit praktijkverhaal betreft een wereldwijd opererend familiebedrijf gespecialiseerd in de sierteelt. Al ruim 50 jaar investeert het bedrijf in innovatie en daar hoort natuurlijk een passende oplossing voor interne communicatie, kennisdeling en on-boarding bij. Vanwege de mix van desk en non-desk medewerkers werd gezocht naar een mobile first oplossing. Begin 2021 werd gekozen voor een selfservice- en communicatie portal met smartphone app van PortalCMS.



Voor onze vaste en oproepkrachten zijn wij op zoek gegaan naar een oplossing waarbij een flexibel aanpasbare mobile app centraal staat. Wij zijn constant aan het innoveren en het communicatieplatform en de leverancier moeten dit wel kunnen bijbenen.

Waarom de keuze voor een selfservice- en communicatieportal met app?

De selfservice- en communicatie portal en app is standaard functioneel zeer volledig. Nieuws, blogs, kennisbank, e-learning en een mobile app vormen een solide fundering. Wat het extra aantrekkelijk maakt is dat er geen initiele implementatiekosten worden berekend en dat de jaarlijkse onderhoudskosten per gebruiker zeer scherp zijn. Zowel portal als app worden zonder meerkosten in eigen huisstijl opgeleverd. Doordat je op dit platform gemakkelijk kan doorontwikkelen word je ook niet beperkt in toekomstige plannen en kan je blijven innoveren.

"Oorspronkelijk waren wij aan het kijken naar complete intranet pakketten maar de kosten vielen tegen of we moesten onze oproepkrachten buitenspel zetten. De selfservice- en communicatieportal en app biedt ons de vrijheid om met een goede basis te beginnen en ‘grow as we go’ door te ontwikkelen"

Ervaring de eerste maanden

De eerste maanden werd met zeer veel oog voor detail gewerkt aan de basis opzet. Zowel visueel als inhoudelijk past de portal en de app perfect bij de bedrijfsidentiteit. De ruim 300 medewerkers in Nederland zijn in fasen de portal en app gaan gebruiken. Op basis van terugkoppeling hebben we nieuwe wensen kunnen honoreren en dat tot ieders tevredenheid.


"In de eerste maanden hebben wij PortalCMS en de app beter leren kennen. Zowel de portal als de app vallen bij onze medewerkers goed in de smaak. Daarbij is het contact met de leverancier bijzonder goed verlopen. Korte lijntjes met snelle actie. Superfijn!"

Lees ook

Door een venijnig virus is thuiswerken dit jaar wereldwijd de norm geworden. Tijdens de eerste golf zagen we de snelle adoptie van generieke digitale communicatietools. Met de tweede golf kwam het besef dat we een transitie...
De coronacrisis had direct een positief effect op het milieu door minder weg- en vliegverkeer. Door het thuiswerken zijn er ook op langere termijn kwantificeerbare voordelen voor het milieu, werkgevers en werknemers. Met ...
Naast voortzetting van eerder ingezette trends zoals Agile-ontwikkeling, toenemende budgetten en teamgrootte ook verrassende nieuwe ontwikkelingen in dit verslag van de jaarlijkse intranet designwedstrijd. Deze samenvatting met...
Gaan we in 2021 eindelijk weer een beetje terugkeren naar het leven dat we gewend waren of moeten we vrezen voor een plaag van astroïden, zombies en een verwoestende hongersnood. Bekijk deze selectie van 10 uiteenlopende...
Het jaarlijkse cyber security onderzoek in opdracht van het ministerie van EZ wijst uit dat de miljoenen thuiswerkende Nederlanders aanzienlijke risico's opleveren voor de computerveiligheid van bedrijven en organisaties. De...

Bezoek ons

i-Concept InternetWorks BV
Bergweg 122
3036 BH Rotterdam
T +31 10-4139444
Route naar i-Concept
KvK 24294582
BTW NL807967622B01

Volg ons

Facebook link icon Twitter link icon Linkedin link icon RSS link icon

Zoek op trefwoord