Case: Selfservice- en communicatieportal voor sierteelt multinational

Dit praktijkverhaal betreft een wereldwijd opererend familiebedrijf gespecialiseerd in de sierteelt. Al ruim 50 jaar investeert het bedrijf in innovatie en daar hoort natuurlijk een passende oplossing voor interne communicatie, kennisdeling en on-boarding bij. Vanwege de mix van desk en non-desk medewerkers werd gezocht naar een mobile first oplossing. Begin 2021 werd gekozen voor een selfservice- en communicatie portal met smartphone app van PortalCMS.



Voor onze vaste en oproepkrachten zijn wij op zoek gegaan naar een oplossing waarbij een flexibel aanpasbare mobile app centraal staat. Wij zijn constant aan het innoveren en het communicatieplatform en de leverancier moeten dit wel kunnen bijbenen.

Waarom de keuze voor een selfservice- en communicatieportal met app?

De selfservice- en communicatie portal en app is standaard functioneel zeer volledig. Nieuws, blogs, kennisbank, e-learning en een mobile app vormen een solide fundering. Wat het extra aantrekkelijk maakt is dat er geen initiele implementatiekosten worden berekend en dat de jaarlijkse onderhoudskosten per gebruiker zeer scherp zijn. Zowel portal als app worden zonder meerkosten in eigen huisstijl opgeleverd. Doordat je op dit platform gemakkelijk kan doorontwikkelen word je ook niet beperkt in toekomstige plannen en kan je blijven innoveren.

"Oorspronkelijk waren wij aan het kijken naar complete intranet pakketten maar de kosten vielen tegen of we moesten onze oproepkrachten buitenspel zetten. De selfservice- en communicatieportal en app biedt ons de vrijheid om met een goede basis te beginnen en ‘grow as we go’ door te ontwikkelen"

Ervaring de eerste maanden

De eerste maanden werd met zeer veel oog voor detail gewerkt aan de basis opzet. Zowel visueel als inhoudelijk past de portal en de app perfect bij de bedrijfsidentiteit. De ruim 300 medewerkers in Nederland zijn in fasen de portal en app gaan gebruiken. Op basis van terugkoppeling hebben we nieuwe wensen kunnen honoreren en dat tot ieders tevredenheid.


"In de eerste maanden hebben wij PortalCMS en de app beter leren kennen. Zowel de portal als de app vallen bij onze medewerkers goed in de smaak. Daarbij is het contact met de leverancier bijzonder goed verlopen. Korte lijntjes met snelle actie. Superfijn!"

Lees ook

Het clich├ębeeld dat je mobiele werkers alleen op luchthavens of in de trein aantreft is al lang achterhaald. Er wordt nu overal mobiel gewerkt, zelfs in kantoorgebouwen. De adoptie van zakelijke mobiele apps is een feit met een...
In dit artikel leggen we uit wat een selfservice portal voor klanten inhoudt en waarom er op dit moment veel vraag naar is. Daarbij krijg je 5 tips voor het implementeren van een customer self-service strategie en een extra...
Ook bij corona blijkt dat elk nadeel zijn voordeel heeft. De zelfgeleerde lessen om onze economie in leven te houden zullen ook na corona waardevol blijken. Bijgaand een top-10 van de verwachtingen over wat er blijft als alle...
De winnende intranetteams van dit jaar speelden snel en effectief in op de gevolgen van de pandemie maar hielden tegelijkertijd goed rekening met de (werk)behoeften van alle medewerkers.
In onze voorjaarsnieuwsbrief van alweer de 24e jaargang is er veel aandacht voor social intranet en mobile app praktijkvoorbeelden. Kers op de taart is het herontwerp van de gratis toegankelijke simulatieportals. Kortom een...

Bezoek ons

i-Concept InternetWorks BV
Bergweg 122
3036 BH Rotterdam
T +31 10-4139444
Route naar i-Concept
KvK 24294582
BTW NL807967622B01

Volg ons

Facebook link icon Twitter link icon Linkedin link icon RSS link icon

Zoek op trefwoord