|
17 tips voor managers van thuiswerkers |
Door een venijnig virus is thuiswerken dit jaar wereldwijd de norm geworden. Tijdens de eerste golf zagen we de snelle adoptie van generieke digitale communicatietools. Met de tweede golf kwam het besef dat we een transitie doorgaan waarbij de nine-to-five kantoormentaliteit plaats moet maken voor persoonlijke verantwoordelijkheid voor productiviteit. Managers die deze 17 tips ter harte nemen, plukken tijdens en na deze crisis de vruchten.
|
|
|
De 10 beste intranets van 2020 |
Naast voortzetting van eerder ingezette trends zoals Agile-ontwikkeling, toenemende budgetten en teamgrootte ook verrassende nieuwe ontwikkelingen in dit verslag van de jaarlijkse intranet designwedstrijd. Deze samenvatting met geleerde lessen, trends en tips is een must-read voor oriënterende intranetteams.
|
|
|
Alert Online in Coronatijd extra belangrijk |
Het jaarlijkse cyber security onderzoek in opdracht van het ministerie van EZ wijst uit dat de miljoenen thuiswerkende Nederlanders aanzienlijke risico's opleveren voor de computerveiligheid van bedrijven en organisaties. De Alert Online campagne moet ons bewust maken van de online gevaren in deze Coronatijd waarin digitalisering zo'n belangrijk rol speelt.
|
|
|
Dag extra thuiswerken bespaart 4 miljard euro |
De coronacrisis had direct een positief effect op het milieu door minder weg- en vliegverkeer. Door het thuiswerken zijn er ook op langere termijn kwantificeerbare voordelen voor het milieu, werkgevers en werknemers. Met slechts 1 dag extra thuiswerk kan op jaarbasis bijna € 4 miljard worden bespaard en 606 kiloton CO2-uitstoot worden verminderd.
|
|
|
E-mail marketing blijkt extra effectief in Coronatijd |
Nederlandse e-mail marketeers rapporteren hogere open en click ratios, met name bij campagnes die zich richten op consumenten of de combinatie van particuliere en zakelijke klanten. Alom waardeert men e-mail als belangrijker marketingkanaal dan voor de crisis. Deze infographic toont de verrassende cijfers.
|
|
|
Thuiswerken blijft ook na de coronacrisis |
Een onderzoek onder ruim 1000 Nederlanders wijst uit dat 49 procent van de respondenten ook na de coronacrisis het thuiswerken deels wilt voortzetten. Belangrijkste voordelen zijn het ontbreken van reistijd, meer tijd voor het gezinsleven, meer tijd om te sporten en geconcentreerd kunnen werken.
|
|
|
Over i-Concept
i-Concept is de solide en kundige partner bij uw internet- en softwareplannen. Door ons R&D beleid gericht op de modernste software voor portal, CMS, intranet, CRM en e-learning en vanwege ons scherpe oog voor prijs en kwaliteit onderhouden wij duurzame klantrelaties met onderwijs, zorg, overheid en bedrijfsleven. i-Concept startte in 1997 als spin-off van de Europese modemfabrikant en BBS pionier Bausch Datacom. De oprichters waren achter de schermen betrokken bij diverse baanbrekende vernieuwingen zoals telebankieren, de eerste online belastingaangifte, de eerste jobsite Intermediair en de eerste e-learning toepassingen van LOI. Daadkrachtige directies en marketing managers met digitalisering op hun agenda halen optimaal rendement door de ervaring en deskundigheid van ons team.
i-Concept InternetWorks BV Bergweg 122 - 3036 BH Rotterdam T +31 10-4139444 - www.iconcept.nl - @iconceptnl KvK 24294582
|
|
|
|