E-mail marketing blijkt extra effectief in Coronatijd

Oplossingen:
crm
E-mail marketing blijkt extra effectief in Coronatijd
Nederlandse e-mail marketeers rapporteren hogere open en click ratios, met name bij campagnes die zich richten op consumenten of de combinatie van particuliere en zakelijke klanten. Alom waardeert men e-mail als belangrijker marketingkanaal dan voor de crisis. Deze infographic toont de verrassende cijfers.

Organisaties die zich richten op zowel B2C als B2B rapporteren de grootste toename in zowel opens, kliks als conversies. 

In totaal ziet slechts 8 procent een lichte daling in openratio’s en 35 procent ziet het aantal conversies als resultaat van e-mailmarketing stijgen. 

Behalve de hogere effectiviteit van e-mail marketing, stijgt ook het aantal e-mailinschrijvingen volgens 26 procent van de respondenten en meldt een ruime meerderheid dat het aantal afmeldingen gelijk is gebleven of is teruggelopen.

Kleine kanttekening: in Coronatijd besloot 17 procent van de organisaties het e-mail marketing budget te verhogen. 

infographic e-mail tijdens Coronacrisis

Meer info over dit onderwerp ontvangen of downloaden

De velden met een * zijn verplicht

Lees ook

Met decennialange ervaring in de wereld van softwareontwikkeling, biedt het i-Concept Software development team een unieke mix van technische expertise en branchekennis. Dit team van full stack ontwikkelaars heeft een uitgebreid...
We ontwikkelen al sinds 1997 software in opdracht van organisaties van klein tot groot voor diverse apparaten en op diverse operating systems. Onze ervaren ontwikkelaars zijn gewend aan werken op afstand en staan klaar om bij te...
Veel werknemers bevalt het thuiswerken verrassend goed. Ze voelen zich vaak gezonder door de ontstane flexibiliteit en gek genoeg ook meer betrokken bij de organisatie. Naast al deze positieve geluiden zijn er ook genoeg...
De meeste bedrijven waar hybride kan worden gewerkt verwachten deze mengvorm van thuis en op locatie werken te blijven gebruiken. Binnen het grootbedrijf verwachten ondernemers dit vaker dan binnen het midden- en kleinbedrijf...
Bedrijven hebben nog steeds te maken met de transities die ze moesten doorvoeren rondom werken op afstand. Voortbouwen op effectief identiteitsbeheer is een goed begin, maar welke andere problemen komen er vervolgens op de...

Zoek op trefwoord