Case: CRM integratie in telecom-klantportaal
PortalCMS is software waarmee informatie uit het populaire Microsoft Dynamics CRM 4.0 kan worden ontsloten voor klanten via een klantenportaal. Het unieke van deze oplossing is dat CRM 4.0 van achter de firewall communiceert met de extern geplaatste portalserver. Deze combinatie van beveiliging en flexibiliteit werd mogelijk dankzij de toegepaste Services Oriented Architecture van PortalCMS.
Er is veel geïnvesteerd in de Uniform Portal API (Application Programming Interface) van PortalCMS. Met dit softwarematige gereedschap kunnen diverse gedistribueerde webportalapplicaties aan elkaar gekoppeld worden, zodat ze optimaal met elkaar kunnen samenwerken. De koppeling van Microsoft CRM 4.0 met de portaalomgeving is daar een mooi voorbeeld van.
CRM 4.0 wordt veel gebruikt door verkoopafdelingen om klantinformatie bij te houden en vervolgens doelgerichte verkoopacties te kunnen plannen. Met de portalsoftware PortalCMS kunnen klanten inloggen op een persoonlijke pagina, waar ze enkel toegang krijgen tot hun eigen klantkaart uit CRM 4.0. Binnen deze klantkaart kunnen vervolgens diverse andere webapplicaties en webdiensten worden geïntegreerd. Denk dan aan webshops, service-tickets, business intelligence en HR systemen.
De eerste klant die gebruik gaat maken van de CRM 4.0 integratie is Creaforti. Deze onafhankelijke zakelijke telecomspecialist uit Arnhem bedient de hele Nederlandse zakelijke markt met mobiele communicatie hardware en diensten.
Meer weten?
Neem contact op en stel je vraag!