...de Jubilea-module! Het systeem berekent automatisch wie wanneer een werkjubileum viert en de betreffende collega's worden automatisch op de homepage getoond met foto, naam en hoeveelheid jaren. Optioneel kan er een e-mailnotificatie of pushbericht worden gestuurd want de functie is 1-op-1...

Met meer dan 27 jaar ervaring in de wereld van softwareontwikkeling, biedt het i-Concept Software development team een unieke mix van technische expertise en branchekennis. Dit team van full stack ontwikkelaars heeft een uitgebreid track record van succesvolle projecten, variƫrend van kleine tot...

Hoe kies je een optimale naam voor je team, social intranet of medewerker app? Met deze tips en lijstjes ben je daar zo uit.

Winnende intranets ondersteunen medewerkers bij hybride werken, bevorderen persoonlijke groei en ontwikkeling, zetten AI effectief in en bieden directe aanvullende digitalisering apps aan, dus zonder intranet te hoeven verlaten. Lees hier de compacte Nederlandstalige samenvatting van het...

Ook bij een optimale bedrijfsvoering blijft er altijd wel wat te wensen. Welke functionaliteit wens jij op de smartphone app voor jouw organisatie? Een mogelijkheid om een auto, werkplek of vergaderruimte te reserveren? Een e-learning of kennisquiz? Een formulier om een nieuwe collega of klant aan...

In dit artikel leggen we uit wat een selfservice portal voor klanten inhoudt en waarom er op dit moment veel vraag naar is. Daarbij krijg je 5 tips voor het implementeren van een customer self-service strategie en een extra gouden tip om je portal te lanceren voor slechts 650 Euro per jaar.

Case: Selfservice- en communicatieportal voor sierteelt multinational

Dit praktijkverhaal betreft een wereldwijd opererend familiebedrijf gespecialiseerd in de sierteelt. Al ruim 50 jaar investeert het bedrijf in innovatie en daar hoort natuurlijk een passende oplossing voor interne communicatie, kennisdeling en on-boarding bij. Vanwege de mix van desk en non-desk medewerkers werd gezocht naar een mobile first oplossing. Begin 2021 werd gekozen voor een selfservice- en communicatie portal met smartphone app van PortalCMS.



Voor onze vaste en oproepkrachten zijn wij op zoek gegaan naar een oplossing waarbij een flexibel aanpasbare mobile app centraal staat. Wij zijn constant aan het innoveren en het communicatieplatform en de leverancier moeten dit wel kunnen bijbenen.

Waarom de keuze voor een selfservice- en communicatieportal met app?

De selfservice- en communicatie portal en app is standaard functioneel zeer volledig. Nieuws, blogs, kennisbank, e-learning en een mobile app vormen een solide fundering. Wat het extra aantrekkelijk maakt is dat er geen initiele implementatiekosten worden berekend en dat de jaarlijkse onderhoudskosten per gebruiker zeer scherp zijn. Zowel portal als app worden zonder meerkosten in eigen huisstijl opgeleverd. Doordat je op dit platform gemakkelijk kan doorontwikkelen word je ook niet beperkt in toekomstige plannen en kan je blijven innoveren.

"Oorspronkelijk waren wij aan het kijken naar complete intranet pakketten maar de kosten vielen tegen of we moesten onze oproepkrachten buitenspel zetten. De selfservice- en communicatieportal en app biedt ons de vrijheid om met een goede basis te beginnen en ‘grow as we go’ door te ontwikkelen"

Ervaring de eerste maanden

De eerste maanden werd met zeer veel oog voor detail gewerkt aan de basis opzet. Zowel visueel als inhoudelijk past de portal en de app perfect bij de bedrijfsidentiteit. De ruim 300 medewerkers in Nederland zijn in fasen de portal en app gaan gebruiken. Op basis van terugkoppeling hebben we nieuwe wensen kunnen honoreren en dat tot ieders tevredenheid.


"In de eerste maanden hebben wij PortalCMS en de app beter leren kennen. Zowel de portal als de app vallen bij onze medewerkers goed in de smaak. Daarbij is het contact met de leverancier bijzonder goed verlopen. Korte lijntjes met snelle actie. Superfijn!"

Lees ook

Winnende intranets ondersteunen medewerkers bij hybride werken, bevorderen persoonlijke groei en ontwikkeling, zetten AI effectief in en bieden directe aanvullende digitalisering apps aan, dus zonder intranet te hoeven ...
In dit artikel leggen we uit wat een selfservice portal voor klanten inhoudt en waarom er op dit moment veel vraag naar is. Daarbij krijg je 5 tips voor het implementeren van een customer self-service strategie en een extra...
In het bedrijfsleven geldt Office 365 al een tijdje als de facto-standaard voor e-mail en tekstverwerking en daarmee is ook Sharepoint Online niet meer weg te denken als platform voor collectief documentbeheer. Alle voordelen ...
Veel werknemers bevalt het thuiswerken verrassend goed. Ze voelen zich vaak gezonder door de ontstane flexibiliteit en gek genoeg ook meer betrokken bij de organisatie. Naast al deze positieve geluiden zijn er ook genoeg...
De meeste bedrijven waar hybride kan worden gewerkt verwachten deze mengvorm van thuis en op locatie werken te blijven gebruiken. Binnen het grootbedrijf verwachten ondernemers dit vaker dan binnen het midden- en kleinbedrijf...

Zoek op trefwoord