De Maandplanner module! Bekijk onze bondige uitlegvideo van deze nieuwe handige digitale tool, beschikbaar als smartphone app en web app. Hiermee laat je aan collega's zien op welke dagen je thuis, op kantoor of elders werkt en declareer je tegelijk je onkosten. Je manager controleert, accordeert...

Wederom een compacte Nederlandstalige samenvatting van het wedstrijdverslag. Onder de 10 winnende intranetteams dit jaar geen nutsbedrijf, maar wel een multinational die maar liefst voor de vierde keer op de lijst prijkt. Lees verder over hun geheim en over interessante trends en best practice. ...

We ontwikkelen al sinds 1997 software in opdracht van organisaties van klein tot groot voor diverse apparaten en op diverse operating systems. Onze ervaren ontwikkelaars zijn gewend aan werken op afstand en staan klaar om bij te springen in uw lopende of nieuwe softwareprojecten. Speciaal in...

Veel werknemers bevalt het thuiswerken verrassend goed. Ze voelen zich vaak gezonder door de ontstane flexibiliteit en gek genoeg ook meer betrokken bij de organisatie. Naast al deze positieve geluiden zijn er ook genoeg onderzoeken die minder optimistisch zijn. Wat buiten elke discussie staat is...

i-Concept bestaat 25 jaar! In een kwart eeuw werkten we aan honderden digitaliseringsprojecten voor 100.000+ gebruikers. Met deze top 25 in willekeurige volgorde bedanken we al onze klanten voor het vertrouwen vanaf 1997 tot nu.

In dit artikel leggen we uit wat een selfservice portal voor klanten inhoudt en waarom er op dit moment veel vraag naar is. Daarbij krijg je 5 tips voor het implementeren van een customer self-service strategie en een extra gouden tip om je portal te lanceren voor slechts 650 Euro per jaar.

Case: Selfservice- en communicatieportal voor sierteelt multinational

Dit praktijkverhaal betreft een wereldwijd opererend familiebedrijf gespecialiseerd in de sierteelt. Al ruim 50 jaar investeert het bedrijf in innovatie en daar hoort natuurlijk een passende oplossing voor interne communicatie, kennisdeling en on-boarding bij. Vanwege de mix van desk en non-desk medewerkers werd gezocht naar een mobile first oplossing. Begin 2021 werd gekozen voor een selfservice- en communicatie portal met smartphone app van PortalCMS.



Voor onze vaste en oproepkrachten zijn wij op zoek gegaan naar een oplossing waarbij een flexibel aanpasbare mobile app centraal staat. Wij zijn constant aan het innoveren en het communicatieplatform en de leverancier moeten dit wel kunnen bijbenen.

Waarom de keuze voor een selfservice- en communicatieportal met app?

De selfservice- en communicatie portal en app is standaard functioneel zeer volledig. Nieuws, blogs, kennisbank, e-learning en een mobile app vormen een solide fundering. Wat het extra aantrekkelijk maakt is dat er geen initiele implementatiekosten worden berekend en dat de jaarlijkse onderhoudskosten per gebruiker zeer scherp zijn. Zowel portal als app worden zonder meerkosten in eigen huisstijl opgeleverd. Doordat je op dit platform gemakkelijk kan doorontwikkelen word je ook niet beperkt in toekomstige plannen en kan je blijven innoveren.

"Oorspronkelijk waren wij aan het kijken naar complete intranet pakketten maar de kosten vielen tegen of we moesten onze oproepkrachten buitenspel zetten. De selfservice- en communicatieportal en app biedt ons de vrijheid om met een goede basis te beginnen en ‘grow as we go’ door te ontwikkelen"

Ervaring de eerste maanden

De eerste maanden werd met zeer veel oog voor detail gewerkt aan de basis opzet. Zowel visueel als inhoudelijk past de portal en de app perfect bij de bedrijfsidentiteit. De ruim 300 medewerkers in Nederland zijn in fasen de portal en app gaan gebruiken. Op basis van terugkoppeling hebben we nieuwe wensen kunnen honoreren en dat tot ieders tevredenheid.


"In de eerste maanden hebben wij PortalCMS en de app beter leren kennen. Zowel de portal als de app vallen bij onze medewerkers goed in de smaak. Daarbij is het contact met de leverancier bijzonder goed verlopen. Korte lijntjes met snelle actie. Superfijn!"

Lees ook

Wederom een compacte Nederlandstalige samenvatting van het wedstrijdverslag. Onder de 10 winnende intranetteams dit jaar geen nutsbedrijf, maar wel een multinational die maar liefst voor de vierde keer op de lijst prijkt. Lees...
Veel werknemers bevalt het thuiswerken verrassend goed. Ze voelen zich vaak gezonder door de ontstane flexibiliteit en gek genoeg ook meer betrokken bij de organisatie. Naast al deze positieve geluiden zijn er ook genoeg...
In dit artikel leggen we uit wat een selfservice portal voor klanten inhoudt en waarom er op dit moment veel vraag naar is. Daarbij krijg je 5 tips voor het implementeren van een customer self-service strategie en een extra...
De meeste bedrijven waar hybride kan worden gewerkt verwachten deze mengvorm van thuis en op locatie werken te blijven gebruiken. Binnen het grootbedrijf verwachten ondernemers dit vaker dan binnen het midden- en kleinbedrijf...
Bedrijven hebben nog steeds te maken met de transities die ze moesten doorvoeren rondom werken op afstand. Voortbouwen op effectief identiteitsbeheer is een goed begin, maar welke andere problemen komen er vervolgens op de...

Zoek op trefwoord