i-Concept bestaat 25 jaar! In een kwart eeuw werkten we aan honderden digitaliseringsprojecten voor 100.000+ gebruikers. Met deze top 25 in willekeurige volgorde bedanken we al onze klanten voor het vertrouwen vanaf 1997 tot nu.

Bedrijven hebben nog steeds te maken met de transities die ze moesten doorvoeren rondom werken op afstand. Voortbouwen op effectief identiteitsbeheer is een goed begin, maar welke andere problemen komen er vervolgens op de proppen? Hoe gaan bedrijven hun processen ontwerpen en inrichten voor ...

Veel werknemers bevalt het thuiswerken verrassend goed. Ze voelen zich vaak gezonder door de ontstane flexibiliteit en gek genoeg ook meer betrokken bij de organisatie. Naast al deze positieve geluiden zijn er ook genoeg onderzoeken die minder optimistisch zijn. Wat buiten elke discussie staat is...

De meeste bedrijven waar hybride kan worden gewerkt verwachten deze mengvorm van thuis en op locatie werken te blijven gebruiken. Binnen het grootbedrijf verwachten ondernemers dit vaker dan binnen het midden- en kleinbedrijf (mkb). Verstoringen bij leveranciers, veranderend klantgedrag en...

In het bedrijfsleven geldt Office 365 al een tijdje als de facto-standaard voor e-mail en tekstverwerking en daarmee is ook Sharepoint Online niet meer weg te denken als platform voor collectief documentbeheer. Alle voordelen ten spijt, Sharepoint is voor interne communicatie niet ideaal. Dat ...

Het clich├ębeeld dat je mobiele werkers alleen op luchthavens of in de trein aantreft is al lang achterhaald. Er wordt nu overal mobiel gewerkt, zelfs in kantoorgebouwen. De adoptie van zakelijke mobiele apps is een feit met een groeiend en divers app aanbod. In die diversiteit kan je verschillende...

Trends in technologie

Er zijn vele trends waar te nemen. Vanuit de optiek van corporate portals hebben we 7 relevante trends op een rij gezet.

Trend 1: On Demand en Cloud Computing

ICT afdelingen omarmen on-demand oplossingen en cloud omgevingen omdat daarmee bewijsbaar beheerproblemen worden voorkomen en er sneller kan worden opgeleverd.

Trend 2: Service-Oriented Architecture (SOA)

 

Bredere adoptie van service-oriented architectures (SOA) zal leiden tot verbeterde ROI en veranderde kijk op ICT infrastructuur evaluaties.

SOA is een architectuurmodel, geen technologie op zich en bestaat uit componenten die diensten aanbieden en componenten die de onderlinge informatie-uitwisseling regelen.

 

Trend 3: business intelligence

Verbeterde data-visualisatie en analyseinstrumentatie voor zakelijke gebruikers leiden tot stimulering en adoptie van snellere besluitvorming. De traditionele business intelligence aanpak komt daarmee onder druk.

Trend 4: content management systemen

Door de consolidatie in content management systemen worden de kosten gedrukt en de nadruk gelegd op snelle uitrol, gebruikersvriendelijkheid en Total Cost of Ownership.

Trend 5: interactie met klant

Steeds meer organisaties zullen zich verdiepen in geïntegreerde data mining in hun streven naar verbeterde ROI, reductie van marketingkosten en verbeterde gepersonaliseerde interactie met de klant.

Trend 6: Knowledge Management en Big Data

Information agentry, Big Data, filteren, en samenwerkingstechnologie (Knowledge Management) zullen belangrijker worden in CRM, ERP en overige bedrijfsapplicaties. Intuïtief en eenvoudig in gebruik wordt belangrijker.

Trend 7: Quick Wins

Omdat de technologie steeds toegankelijker en betaalbaarder wordt, zullen er meer gratis en goedkope quick-win oplossingen worden aangeboden op het gebied van voorspellende analyse tools in bijvoorbeeld de sectoren zorg en overheid.

Meer weten?

Neem contact op en stel je vraag!

Lees ook

Bedrijven hebben nog steeds te maken met de transities die ze moesten doorvoeren rondom werken op afstand. Voortbouwen op effectief identiteitsbeheer is een goed begin, maar welke andere problemen komen er vervolgens op de...
Veel werknemers bevalt het thuiswerken verrassend goed. Ze voelen zich vaak gezonder door de ontstane flexibiliteit en gek genoeg ook meer betrokken bij de organisatie. Naast al deze positieve geluiden zijn er ook genoeg...
De meeste bedrijven waar hybride kan worden gewerkt verwachten deze mengvorm van thuis en op locatie werken te blijven gebruiken. Binnen het grootbedrijf verwachten ondernemers dit vaker dan binnen het midden- en kleinbedrijf...
In dit artikel leggen we uit wat een selfservice portal voor klanten inhoudt en waarom er op dit moment veel vraag naar is. Daarbij krijg je 5 tips voor het implementeren van een customer self-service strategie en een extra...
Ook bij corona blijkt dat elk nadeel zijn voordeel heeft. De zelfgeleerde lessen om onze economie in leven te houden zullen ook na corona waardevol blijken. Bijgaand een top-10 van de verwachtingen over wat er blijft als alle...

Zoek op trefwoord