Winnende intranets ondersteunen medewerkers bij hybride werken, bevorderen persoonlijke groei en ontwikkeling, zetten AI effectief in en bieden directe aanvullende digitalisering apps aan, dus zonder intranet te hoeven verlaten. Lees hier de compacte Nederlandstalige samenvatting van het...

Hoe kies je een optimale naam voor je team, social intranet of medewerker app? Met deze tips en lijstjes ben je daar zo uit.

Ook bij een optimale bedrijfsvoering blijft er altijd wel wat te wensen. Welke functionaliteit wens jij op de smartphone app voor jouw organisatie? Een mogelijkheid om een auto, werkplek of vergaderruimte te reserveren? Een e-learning of kennisquiz? Een formulier om een nieuwe collega of klant aan...

De incidentenregistratie module! Bekijk onze bondige uitlegvideo van deze nieuwe handige digitalisering app, beschikbaar als smartphone app en web app. Deze app helpt professionals op de werkvloer van bijvoorbeeld productiebedrijven en zorginstellingen om op een snelle en efficiƫnte manier...

In dit artikel leggen we uit wat een selfservice portal voor klanten inhoudt en waarom er op dit moment veel vraag naar is. Daarbij krijg je 5 tips voor het implementeren van een customer self-service strategie en een extra gouden tip om je portal te lanceren voor slechts 650 Euro per jaar.

We ontwikkelen al sinds 1997 software in opdracht van organisaties van klein tot groot voor diverse apparaten en op diverse operating systems. Onze ervaren ontwikkelaars zijn gewend aan werken op afstand en staan klaar om bij te springen in uw lopende of nieuwe softwareprojecten. Speciaal in...

Adaptieve portals lang houdbaar

De afgelopen jaren zijn webportalen uitgegroeid tot het populairste medium voor bedrijven, instellingen en organisaties om te communiceren met partners, werknemers en klanten. De toegenomen populariteit stelt portalbouwers en -beheerders voor nieuwe uitdagingen en biedt klanten een steeds rijker wordend palet aan functionaliteit en gebruikersbeleving.

Lagere kosten door flexibele toekomstgerichte groeimogelijkheden

Op het eerste gezicht lijken veel portalplatforms goed met hun tijd mee te kunnen gaan. Schijn bedriegt echter, want hoewel er nog steeds veel nieuwe functies worden ontwikkeld en aangeboden, toch lopen portalbouwers tegen de grenzen aan van wat voor hen beheersbaar is.

De oude situatie zag er vaak zo uit dat de klant kon kiezen uit een aantal standaardmodules waarmee de webbouwer een portal samenstelde. Veelal voorzagen deze modules in 90% van de behoefte van de klant. De resterende 10% aan wensen kon dan soms nog geheel worden geleverd in de vorm van maatwerk.

Op middellange en lange termijn voldoet deze aanpak echter zelden. Door het voortschrijdend inzicht krijgt de klant steeds specifiekere behoeftes en dat vergt veel meer maatwerk dan de 10% in de aanvangsfase. Als het maatwerk dan al succesvol kan worden geleverd, dan blijkt de complexiteit van het maatwerk het onderhoud in de weg staat en daarmee de continuïteit van de gehele portal in gevaar brengt.
Het is dus niet verwonderlijk dat organisaties steeds vaker in de steek worden gelaten door hun CMS leverancier. Deze bouwde in de afgelopen jaren op verzoek diverse uitzonderingen in het CMS, uitmondend in wildgroei en spaghetti van broncode waardoor kwalitatief acceptabel onderhoud simpelweg onbetaalbaar werd.

De nieuwe situatie vraagt om een aanpasbare portaalomgeving

Een op industriestandaarden ontwikkeld portalraamwerk, waarin niet alleen bestaande content en software kan worden ondergebracht, maar ook nieuw innovatieve toepassingen van marktleiders of nichespelers. PortalCMS is ontwikkeld door internetpioniers met ruim 18 jaar ervaring in Content Management Systemen en Enterprise Application Integration, met als specialisme het inpassen van bedrijfssoftware in portals voor personeel, klanten, leden en andere relaties.

Op Portalcms.nl kunt u de ins- en outs lezen en een virtuele rondleiding aanvragen.

Aarzel niet om naar een kostenindicatie te vragen, want de zogenaamde Total Cost of Ownership zal u bevallen.

Lees ook ons artikel over Enterprise 2.0 portals.

Meer weten?

Neem contact op en stel je vraag!

Lees ook

In dit artikel leggen we uit wat een selfservice portal voor klanten inhoudt en waarom er op dit moment veel vraag naar is. Daarbij krijg je 5 tips voor het implementeren van een customer self-service strategie en een extra...
Veel werknemers bevalt het thuiswerken verrassend goed. Ze voelen zich vaak gezonder door de ontstane flexibiliteit en gek genoeg ook meer betrokken bij de organisatie. Naast al deze positieve geluiden zijn er ook genoeg...
De meeste bedrijven waar hybride kan worden gewerkt verwachten deze mengvorm van thuis en op locatie werken te blijven gebruiken. Binnen het grootbedrijf verwachten ondernemers dit vaker dan binnen het midden- en kleinbedrijf...
Bedrijven hebben nog steeds te maken met de transities die ze moesten doorvoeren rondom werken op afstand. Voortbouwen op effectief identiteitsbeheer is een goed begin, maar welke andere problemen komen er vervolgens op de...
Ook bij corona blijkt dat elk nadeel zijn voordeel heeft. De zelfgeleerde lessen om onze economie in leven te houden zullen ook na corona waardevol blijken. Bijgaand een top-10 van de verwachtingen over wat er blijft als alle...

Zoek op trefwoord