i-Concept

Nieuwsbrief Najaar 2021, Jaargang 24

De afgelopen zomer zonder de strikte Corona-maatregelen gaven ons allemaal zoveel hoop dat we al hardop gingen nadenken over een post-corona tijdperk. De weer oplopende besmettingscijfers en ziekenhuisopnames zetten ons nu weer met beide voeten op aarde. Maatregelen keren terug, regels worden aangescherpt en het advies om thuis te werken indien mogelijk wordt weer dringend. Organisaties met digitalisering als strategisch speerpunt gaan nu de vruchten plukken van hun juiste keuzes. Dat betreft niet alleen digitale tools voor thuiswerkers, maar ook faciliteiten voor mobiele werkers en voor klanten. Deze nieuwsbrief biedt daarvoor inspirerende tips met concrete voordelen en kostenindicaties. Weinig tijd of geduld om te lezen? Probeer dan gelijk onze simulatie-omgevingen. Registratie is niet nodig. Daag ons ook vooral uit met specifieke wensen. Ons digitale maatwerk voor desktop en smartphone is vaak al binnen enkele dagen operationeel en tegen verrassend lage kosten. Vraag vrijblijvend advies via contactformulier, chat of telefoonnummer 010-4139444.

Hybride Sharepoint app en de inclusieve werkomgeving
Hybride Sharepoint app en de inclusieve werkomgeving

In het bedrijfsleven geldt Office 365 al een tijdje als de facto-standaard voor e-mail en tekstverwerking en daarmee is ook Sharepoint Online niet meer weg te denken als platform voor collectief documentbeheer. Alle voordelen ten spijt, Sharepoint is voor interne communicatie niet ideaal. Dat geldt in het bijzonder voor organisaties met medewerkers zonder kantoorwerkplek zoals productiemedewerkers, seizoenwerkers en oproepkrachten. Deze non-desk workers hebben geen Microsoft 365 account en worden uitgesloten van nieuws- en kennisdeling. i-Concept biedt een oplossing in de vorm van een hybride Sharepoint app. Daarmee betrek je álle medewerkers bij de interne communicatie zonder overkill aan Microsoft licenties. Met deze oplossing versterk je de inclusiviteit op de werkvloer en creëer je kansen voor extra productiviteit door middel van de gratis beschikbare extra functionaliteit.

5 Redenen voor een mobiele digitale werkplek
5 Redenen voor een mobiele digitale werkplek

Het clichébeeld dat je mobiele werkers alleen op luchthavens of in de trein aantreft is al lang achterhaald. Er wordt nu overal mobiel gewerkt, zelfs in kantoorgebouwen. De adoptie van zakelijke mobiele apps is een feit met een groeiend en divers app aanbod. In die diversiteit kan je verschillende type gebruikers met hun redenen van gebruik onderscheiden. Wellicht herkenbaar voor je eigen organisatie?

Klanten van nu eisen een selfservice portal
Klanten van nu eisen een selfservice portal

In dit artikel leggen we uit wat een selfservice portal voor klanten inhoudt en waarom er op dit moment veel vraag naar is. Daarbij krijg je 5 tips voor het implementeren van een customer self-service strategie en een extra gouden tip om je portal te lanceren voor slechts € 650 per jaar.

Top-10 Wat blijft na corona
Top-10 Wat blijft na corona

Ook bij corona blijkt dat elk nadeel zijn voordeel heeft. De zelfgeleerde lessen om onze economie in leven te houden zullen ook na corona waardevol blijken. Bijgaand een top-10 van de verwachtingen over wat er blijft als alle maatregelen zijn opgeheven.

Video-impressie: Selfservice portal voor relaties en medewerkers
Video-impressie: Selfservice en communicatieportal

Een beeld zegt meer dan 1000 woorden. Dat geldt ook voor het redesign van onze gesimuleerde selfservice en communicatieportal voor relaties en medewerkers. Bijgaande schermvideo geeft in vogelvlucht een impressie van de esthetische en functionele mogelijkheden van een professionele selfservice portal. Volledig opgebouwd met modules van het PortalCMS platform en gebruikmakend van de meest moderne front-end technologie. Die combinatie zorgt voor een optimale gebruikerservaring, met minimale beheerdruk en tegen verrassend lage kosten (al vanaf € 650,- per jaar!).

De 10 beste intranets van 2021
De 10 beste intranets van 2021

Een populair en daarom jaarlijks terugkerend artikel met daarin de Nederlandstalige samenvatting van het wedstrijdverslag. De winnende intranetteams van dit jaar speelden snel en effectief in op de gevolgen van de pandemie maar hielden tegelijkertijd goed rekening met de (werk)behoeften van alle medewerkers.

Over i-Concept

Hét Internet Software Team voor daadkrachtige directies en managers op zoek naar betaalbare digitale tools voor Kennismanagement, Communicatie en Productiviteit.
i-Concept is dè solide en ervaren partner bij internet- en softwareplannen en startte in 1997 als spin-off van de Europese internetpionier Bausch Datacom. De oprichters waren achter de schermen betrokken bij diverse baanbrekende vernieuwingen zoals telebankieren, de eerste online belastingaangifte, de eerste jobsites en de eerste e-learning toepassingen. Het R&D beleid is geënt op de modernste software tegen de laagste total cost of ownership. Het succes en de hoge waardering blijkt uit de grote groep trouwe klanten, met name in kennisintensieve sectoren.

i-Concept InternetWorks BV
Bergweg 122 - 3036 BH Rotterdam
T +31 10-4139444 - www.iconcept.nl - @iconceptnl
KvK 24294582