Winnende intranets ondersteunen medewerkers bij hybride werken, bevorderen persoonlijke groei en ontwikkeling, zetten AI effectief in en bieden directe aanvullende digitalisering apps aan, dus zonder intranet te hoeven verlaten. Lees hier de compacte Nederlandstalige samenvatting van het...

Hoe kies je een optimale naam voor je team, social intranet of medewerker app? Met deze tips en lijstjes ben je daar zo uit.

Ook bij een optimale bedrijfsvoering blijft er altijd wel wat te wensen. Welke functionaliteit wens jij op de smartphone app voor jouw organisatie? Een mogelijkheid om een auto, werkplek of vergaderruimte te reserveren? Een e-learning of kennisquiz? Een formulier om een nieuwe collega of klant aan...

De incidentenregistratie module! Bekijk onze bondige uitlegvideo van deze nieuwe handige digitalisering app, beschikbaar als smartphone app en web app. Deze app helpt professionals op de werkvloer van bijvoorbeeld productiebedrijven en zorginstellingen om op een snelle en efficiƫnte manier...

In dit artikel leggen we uit wat een selfservice portal voor klanten inhoudt en waarom er op dit moment veel vraag naar is. Daarbij krijg je 5 tips voor het implementeren van een customer self-service strategie en een extra gouden tip om je portal te lanceren voor slechts 650 Euro per jaar.

We ontwikkelen al sinds 1997 software in opdracht van organisaties van klein tot groot voor diverse apparaten en op diverse operating systems. Onze ervaren ontwikkelaars zijn gewend aan werken op afstand en staan klaar om bij te springen in uw lopende of nieuwe softwareprojecten. Speciaal in...

Top-10 Wat blijft na corona

Top-10 Wat blijft na corona
Ook bij corona blijkt dat elk nadeel zijn voordeel heeft. De zelfgeleerde lessen om onze economie in leven te houden zullen ook na corona waardevol blijken. Bijgaand een top-10 van de verwachtingen over wat er blijft als alle maatregelen zijn opgeheven.

1. Kantoorfunctie verandert van werkplek naar ontmoetingsplek

Het kantoor gaat veel meer een plek worden voor sociale interactie en kennisdeling. Het zal anders ingericht worden. Minder standaard werkplekken en meer ruimtes in een huiskamer-achtige setting waar je kunt overleggen. Dat gaat gepaard met minder zakelijke reizen, zodat het milieu minder belast wordt en er bovendien meer vrije tijd overblijft. De ‘maandag-tot-en-met-vrijdag en 9 tot 5-mentaliteit’ zal niet snel terugkeren omdat mensen inmiddels te veel aan hun vrijheid gewend zijn geraakt.

2. Bij een remote werkende organisatie heb je meer keuze uit talent

Bij een remote werkende organisatie is de fysieke aanwezigheid irrelevant geworden en dat heeft als effect dat je je talent niet meer hoeft te zoeken in een straal van 50 kilometer rondom je kantoor. Je kan serieuze kandidaten vanuit het hele land en zelfs daarbuiten accepteren. Een veel grotere vijver om in te vissen.

3. Minder interesse in leaseauto en meer in andere mobiliteitsvormen

Een vaste werkplek op kantoor is minder populair en als gevolg van het thuiswerken is er minder vraag naar leasewagens. Tegelijkertijd komt er ruimte voor nieuwe mobiliteitsvormen. Denk aan een abonnement op deelfietsen, -scooters, -auto's in combinatie met OV. Dit alles heeft positieve effecten op het milieu.

4. Hybride werken = face to face én via beeldbellen

Pre-corona was het digitaal voeren van zakelijke gesprekken nog wat ongemakkelijk en voelde het wat onprofessioneel. Inmiddels is het een volledig geaccepteerd medium dat toch wel ongelooflijk efficiënt blijkt. De crisis heeft de uitrol versneld van technologie om op afstand zaken te doen. Hybride werken wordt de standaard nu beeldbellen een deel van de fysieke afspraken kan vervangen. Online overleg scheelt iedereen tijd en is laagdrempelig. Ook kennismakings- en acquisitiegesprekken kunnen online. Een recent McKinsey onderzoek zegt dat de pandemie de digitale transformatie in B2B sales heeft versneld. Meer dan 75% van inkopers en verkopers geeft tegenwoordig de voorkeur aan digitale zelfbediening en online contact in plaats van fysieke verkoopgesprekken.

5. Online verkopen blijven groeien

Zelfs mensen die eerder nooit iets online kochten konden niet achterblijven. Ook het aanbod groeide met producten waarvan je een jaar geleden dacht dat ze niet geschikt waren voor online verkoop. Het niveau van e-commerce aankopen blijft hoog en groeit gematigd door na de lockdowns. Fysiek shoppen wordt meer een uitje met je familie of vrienden. Een mooie aanvulling op online shoppen bleek Click & Collect te zijn.

6. Belang van online zichtbaarheid voor bedrijven wordt veel groter

Bedrijven weten inmiddels dat een goede onlinemarketingstrategie essentieel is. De website niet meer als bijzaak, maar serieus werken aan die professionele uitstraling met content die geoptimaliseerd is voor de zoekmachines. Dat vergt kwalitatief goede teksten en zichtbaarheid door middel van blogs, linkbuilding en online adverteren. Er zal meer samenwerking komen tussen marketing en sales waardoor silo's afbrokkelen. Afgelopen jaar hebben veel bedrijven geïnvesteerd in online softwaresystemen waarin marketing en sales samenwerken vanuit één CRM-systeem.

7. Meer aandacht voor data en analytics

Tijdens de coronacrisis zagen we een enorme tweedeling met enerzijds bedrijven die ernstig te lijden hadden van de lockdowns en anderzijds organisaties die hun omzet zagen verveelvoudigen. Bedrijven hebben hun bezoekersaantallen en omzetten óf flink zien dalen, óf flink zien stijgen. In veel gevallen heeft men geen idee wat men daarmee aan moet. Een goede specialist in data en analytics kan dat in kaart brengen en kansen identificeren.

8. Van vakbeurzen naar andere vormen van leadgeneratie

Het bestaansrecht van vakbeurzen wankelt. Er is een teneur van een goede gelegenheid om met je doelgroep in contact te komen en leads te genereren, naar 'een dure mijl op zeven' en 'schieten met hagel'. De crisis maakte veel bedrijven noodgedwongen creatief in het winnen van nieuwe klanten en dat is iets wat zal doorzetten. In plaats van middelen als evenementen, waarbij je ROI toch altijd een vraagteken is, is er meer focus op meetbare online zichtbaarheid in onafhankelijke media. Ook is er een duidelijke verschuiving naar PR in de marketingmix sinds corona.

9. Thuisbezorgen en laten afhalen wordt gebruikelijk

De (lokale) horeca ging het afgelopen jaar noodgedwongen thuisbezorgen en laten afhalen. De adoptie van bezorging en takeaway is een blijvertje, ook als de deuren van de restaurants en hotels weer helemaal open staan. Het is een extra inkomstenbron waar een mooie marge op kan zitten omdat je er minder personeel voor nodig hebt. De slimme horeca-ondernemer zal de digitale middelen blijven inzetten en in het fysieke contact de nadruk gaan leggen op gastvrijheid en beleving.

10. Mensen gaan écht persoonlijk contact meer waarderen

Dit is misschien wel de allergrootse les die we uit de crisis leerden. Mensen zijn écht contact meer gaan waarderen. Corona en de bijbehorende maatregelen hebben ons doen inzien dat we kwetsbaar zijn. Goede relaties en contacten blijken dan extra waardevol.

Meer weten over digitalisering en de blijvende voordelen?

i-Concept helpt organisaties op laagdrempelige wijze met digitalisering. Om voorbeelden in de praktijk te kunnen zien en ervaren, bieden we belangstellenden kosteloos toegang tot een simulatie-omgeving. Je krijgt direct toegang, zelfs zonder die altijd zo vervelende verplichte e-mailregistratie. Ga naar www.portalcms.nl en klik op uitproberen zonder e-mailregistratie. Kies daar een naam en wachtwoord en huppakee...je bent binnen.

Uitproberen zonder e-mailregistratie

Meer weten over de beschikbare modules of interesse in maatwerkmogelijkheden met het low code platform PortalCMS?

Neem dan via onderstaand formulier contact met ons op en we laten in een vrijblijvend webinar de mogelijkheden zien.

link

Meer info over dit onderwerp ontvangen of downloaden

De velden met een * zijn verplicht

Lees ook

Winnende intranets ondersteunen medewerkers bij hybride werken, bevorderen persoonlijke groei en ontwikkeling, zetten AI effectief in en bieden directe aanvullende digitalisering apps aan, dus zonder intranet te hoeven ...
Hoe kies je een optimale naam voor je team, social intranet of medewerker app? Met deze tips en lijstjes ben je daar zo uit.
In dit artikel leggen we uit wat een selfservice portal voor klanten inhoudt en waarom er op dit moment veel vraag naar is. Daarbij krijg je 5 tips voor het implementeren van een customer self-service strategie en een extra...
We ontwikkelen al sinds 1997 software in opdracht van organisaties van klein tot groot voor diverse apparaten en op diverse operating systems. Onze ervaren ontwikkelaars zijn gewend aan werken op afstand en staan klaar om bij te...
In het bedrijfsleven geldt Office 365 al een tijdje als de facto-standaard voor e-mail en tekstverwerking en daarmee is ook Sharepoint Online niet meer weg te denken als platform voor collectief documentbeheer. Alle voordelen ...

Zoek op trefwoord