Digitaliseren van bedrijfsprocessen
Digitale transformatie (DX) is de volgende stap in de digitale evolutie van mens, maatschappij en bedrijfsleven en wordt ook wel in een adem met de 4e Industriële Revolutie (4IR) genoemd. In het voorbije decennium zijn hele industrieën in golfbewegingen digitaal getransformeerd, waaronder de entertainment industrie met Spotify en Netflix en de reis-en taxiwereld met AirBnB, Booking.com en Uber. Er zijn maar weinig bedrijfssectoren waar digitale transformatie geen rol speelt. Slimme ondernemers zien DX daarom niet als bedreiging, maar als kans om met een vernieuwd zakenmodel exponentieel beter, sneller en goedkoper te worden dan de concurrentie. Bij Digitale Transformatie gaan een verbeterde klantervaring hand in hand met verhoogde efficiëntie en productiviteit in de organisatie.
i-Concept richt zich met haar expertise en software op kennisintensieve organisaties die digitale transformatie als positieve uitdaging omarmen. Met digitale tools helpen we onze klanten om een moderne digitale organisatie te worden. Een digitale organisatie:
- ondersteunt de relatie met medewerkers, klanten, leveranciers en andere partijen via digitale netwerken;
- behaalt maximaal concurrentievoordeel uit de nieuwe kansen van mobiel, social en big data;
- is ingericht om klanten digitaal te bedienen als vervanging van of aanvulling op traditionele kanalen.
Uit recent onderzoek blijkt dat Digitale Transformatie bij de meeste directievergaderingen al op de agenda staat met als eerste ambitie het verbeteren van de productiviteit en niet zozeer volledige marktdisruptie. De belangrijkste motivatie voor DX blijkt dus veel meer voor de hand te liggen.
De belangrijkste motivatie voor Digitale Transformatie
Medewerkers op de werkvloer willen digitale tools om hun tijd nuttiger en efficiënter te besteden.
Top 3 digitale tools waar medewerkers de meest directe productiviteitswinst van verwachten (quick wins):
In 2022 werd wereldwijd $1,8 biljoen besteed aan Digitale Transformatie met naar verwachting 17% jaarlijkse groei tot 2027.
Van alle digitale transformatie initiatieven mislukt tot wel 70% door verkeerde inkoopkeuzes, slechte samenwerking en gebrekkige integratie.
Bron: IDC
Geen onnodige risico's en kosten met digitalisering in overzichtelijke iteraties
i-Concept faciliteert digitalisering met betaalbare digitalisering apps gericht op kennismanagement, communicatie en productiviteit voor de moderne medewerkers.
Kennismanagement
- Automatische kennisaanwas en -verdieping: relevante posts, blogs, taakverslagen en comments worden met project- en klanttags opgeslagen in de kennisbank.
- Relevante bedrijfskennis altijd bij de hand: alle content in de kennisbank is op desktop, tablet en smartphone opvraagbaar door de geautoriseerde gebruiker.
- Nieuwe collega's sneller inwerken: de nieuwe generatie verwacht digitale tools voor persoonlijke ontwikkeling en training.
Communicatie
- Direct persoonlijk contact via app en web: altijd actuele who-is-who info op desktop en smartphone met directe e-mail-, bel- en chatfunctionaliteit.
- Efficiënte samenwerking in autonome teams: medewerkers kunnen zelf teams opzetten en beheren voor uiteenlopende doelen zoals OR, kenniskring, project of afdeling.
- Bottom-up èn Top-Down nieuwsverspreiding: blogs door medewerkers, team nieuwsbrieven, organisatiebrede news digests en alles met comment, review en push functie.
Productiviteit
- Intuïtieve taak- en tijdregistratie: vanuit je startscherm op desktop en app direct naar je actuele taakoverzicht met gekoppelde timesheet functies.
- Beoordelen en goedkeuren van taken: als projectleider of taakeigenaar altijd de actuele status per taak en direct je input met controlefunctie invoeren.
- Dashboard met actuele overzichten: configureer je overzichten zodat je optimale informatie hebt over de tijdbesteding per taak, project en medewerker.
Goed nieuws voor kennisintensieve technische organisaties
Kosten-effectieve digitalisering lukt met dit low-code platform voor digitale oplossingen. Bekijk de video en vraag daarna een gratis digitaal testlab aan.