Veel werknemers bevalt het thuiswerken verrassend goed. Ze voelen zich vaak gezonder door de ontstane flexibiliteit en gek genoeg ook meer betrokken bij de organisatie. Naast al deze positieve geluiden zijn er ook genoeg onderzoeken die minder optimistisch zijn. Wat buiten elke discussie staat is...

i-Concept bestaat 25 jaar! In een kwart eeuw werkten we aan honderden digitaliseringsprojecten voor 100.000+ gebruikers. Met deze top 25 in willekeurige volgorde bedanken we al onze klanten voor het vertrouwen vanaf 1997 tot nu.

In dit artikel leggen we uit wat een selfservice portal voor klanten inhoudt en waarom er op dit moment veel vraag naar is. Daarbij krijg je 5 tips voor het implementeren van een customer self-service strategie en een extra gouden tip om je portal te lanceren voor slechts 650 Euro per jaar.

De meeste bedrijven waar hybride kan worden gewerkt verwachten deze mengvorm van thuis en op locatie werken te blijven gebruiken. Binnen het grootbedrijf verwachten ondernemers dit vaker dan binnen het midden- en kleinbedrijf (mkb). Verstoringen bij leveranciers, veranderend klantgedrag en...

Bedrijven hebben nog steeds te maken met de transities die ze moesten doorvoeren rondom werken op afstand. Voortbouwen op effectief identiteitsbeheer is een goed begin, maar welke andere problemen komen er vervolgens op de proppen? Hoe gaan bedrijven hun processen ontwerpen en inrichten voor ...

In het bedrijfsleven geldt Office 365 al een tijdje als de facto-standaard voor e-mail en tekstverwerking en daarmee is ook Sharepoint Online niet meer weg te denken als platform voor collectief documentbeheer. Alle voordelen ten spijt, Sharepoint is voor interne communicatie niet ideaal. Dat ...

Onderzoek Quick-wins Digitalisering

Dit is het tijdperk van Digitale Transformatie. Sommige ondernemers lukt het om met digitalisering een bestaande markt op de kop te zetten, de zogenaamde disruptors. De meeste organisaties echter gebruiken digitalisering in eerste instantie als een middel om de bedrijfsvoering en productiviteit te verbeteren. Dit onderzoek richtte zich op die laatste groep en met name de middelgrote organisaties die zich oriënteren op het groeiende aanbod software tools en platforms waarmee je digitalisering faciliteert. Het onderzoek werd in samenwerking met ID College in twee fases uitgevoerd in september en oktober 2018. Allereerst is er door middel van online veldwerk een inventarisatie gemaakt van diverse soorten digitale tools ter verbetering van productiviteit. Alle geselecteerde tools zijn bruikbaar op desktop computers, tablets en smartphones. Met de gevonden tools is een top 10 lijst samengesteld die werd gebruikt in een online vragenonderzoek gericht op directies en ICT- en marketing management. Hen werd gevraagd om per tool de relevantie voor de persoonlijke situatie aan te duiden, van irrelevant tot zeer relevant. Na dit verplichte onderdeel volgden optionele vragen over de sector en omvang van de organisatie en het geschatte percentage medewerkers zonder vaste werkplek. De optionele vragen werden door 53% beantwoord. Het betrof een anoniem onderzoek met de vrijblijvende optie om via e-mail de onderzoeksresultaten te ontvangen.

De onderzoeksresultaten

Quick-wins in digitalisering zijn volgens de deelnemers aan het onderzoek het best te behalen met document management en kennisbeheer met daarachter de tools voor communicatie en registratie van taken en tijd. Tools voor slimme formulieren, workflows en on-boarding blijven nog achter. In het onderzoek waren de middelgrote organisaties het best vertegenwoordigd. Zij hechten grote waarde aan tools voor taken, tijd en kennis. De beste quick-win kansen liggen bij de grote "vergeten" groep non-desk workers met digitale tools voor communicatie, planning en kennisdeling.

Bekijk de samenvattende infographic hier en vraag het volledige verslag met onderzoeksresultaten aan
.

 

Zoek op trefwoord