De incidentenregistratie module! Bekijk onze bondige uitlegvideo van deze nieuwe handige digitalisering app, beschikbaar als smartphone app en web app. Deze app helpt professionals op de werkvloer van bijvoorbeeld productiebedrijven en zorginstellingen om op een snelle en efficiënte manier...

Hoe kies je een optimale naam voor je team, social intranet of medewerker app? Met deze tips en lijstjes ben je daar zo uit.

In dit artikel leggen we uit wat een selfservice portal voor klanten inhoudt en waarom er op dit moment veel vraag naar is. Daarbij krijg je 5 tips voor het implementeren van een customer self-service strategie en een extra gouden tip om je portal te lanceren voor slechts 650 Euro per jaar.

We ontwikkelen al sinds 1997 software in opdracht van organisaties van klein tot groot voor diverse apparaten en op diverse operating systems. Onze ervaren ontwikkelaars zijn gewend aan werken op afstand en staan klaar om bij te springen in uw lopende of nieuwe softwareprojecten. Speciaal in...

In het bedrijfsleven geldt Office 365 al een tijdje als de facto-standaard voor e-mail en tekstverwerking en daarmee is ook Sharepoint Online niet meer weg te denken als platform voor collectief documentbeheer. Alle voordelen ten spijt, Sharepoint is voor interne communicatie niet ideaal. Dat ...

Wederom een compacte Nederlandstalige samenvatting van het wedstrijdverslag. Onder de 10 winnende intranetteams dit jaar geen nutsbedrijf, maar wel een multinational die maar liefst voor de vierde keer op de lijst prijkt. Lees verder over hun geheim en over interessante trends en best practice. ...

Onderzoek Quick-wins Digitalisering

Dit is het tijdperk van Digitale Transformatie. Sommige ondernemers lukt het om met digitalisering een bestaande markt op de kop te zetten, de zogenaamde disruptors. De meeste organisaties echter gebruiken digitalisering in eerste instantie als een middel om de bedrijfsvoering en productiviteit te verbeteren. Dit onderzoek richtte zich op die laatste groep en met name de middelgrote organisaties die zich oriënteren op het groeiende aanbod software tools en platforms waarmee je digitalisering faciliteert. Het onderzoek werd in samenwerking met ID College in twee fases uitgevoerd in september en oktober 2018. Allereerst is er door middel van online veldwerk een inventarisatie gemaakt van diverse soorten digitale tools ter verbetering van productiviteit. Alle geselecteerde tools zijn bruikbaar op desktop computers, tablets en smartphones. Met de gevonden tools is een top 10 lijst samengesteld die werd gebruikt in een online vragenonderzoek gericht op directies en ICT- en marketing management. Hen werd gevraagd om per tool de relevantie voor de persoonlijke situatie aan te duiden, van irrelevant tot zeer relevant. Na dit verplichte onderdeel volgden optionele vragen over de sector en omvang van de organisatie en het geschatte percentage medewerkers zonder vaste werkplek. De optionele vragen werden door 53% beantwoord. Het betrof een anoniem onderzoek met de vrijblijvende optie om via e-mail de onderzoeksresultaten te ontvangen.

De onderzoeksresultaten

Quick-wins in digitalisering zijn volgens de deelnemers aan het onderzoek het best te behalen met document management en kennisbeheer met daarachter de tools voor communicatie en registratie van taken en tijd. Tools voor slimme formulieren, workflows en on-boarding blijven nog achter. In het onderzoek waren de middelgrote organisaties het best vertegenwoordigd. Zij hechten grote waarde aan tools voor taken, tijd en kennis. De beste quick-win kansen liggen bij de grote "vergeten" groep non-desk workers met digitale tools voor communicatie, planning en kennisdeling.

Bekijk de samenvattende infographic hier en vraag het volledige verslag met onderzoeksresultaten aan
.

 

Zoek op trefwoord