De incidentenregistratie module! Bekijk onze bondige uitlegvideo van deze nieuwe handige digitalisering app, beschikbaar als smartphone app en web app. Deze app helpt professionals op de werkvloer van bijvoorbeeld productiebedrijven en zorginstellingen om op een snelle en efficiënte manier...

Hoe kies je een optimale naam voor je team, social intranet of medewerker app? Met deze tips en lijstjes ben je daar zo uit.

In dit artikel leggen we uit wat een selfservice portal voor klanten inhoudt en waarom er op dit moment veel vraag naar is. Daarbij krijg je 5 tips voor het implementeren van een customer self-service strategie en een extra gouden tip om je portal te lanceren voor slechts 650 Euro per jaar.

We ontwikkelen al sinds 1997 software in opdracht van organisaties van klein tot groot voor diverse apparaten en op diverse operating systems. Onze ervaren ontwikkelaars zijn gewend aan werken op afstand en staan klaar om bij te springen in uw lopende of nieuwe softwareprojecten. Speciaal in...

In het bedrijfsleven geldt Office 365 al een tijdje als de facto-standaard voor e-mail en tekstverwerking en daarmee is ook Sharepoint Online niet meer weg te denken als platform voor collectief documentbeheer. Alle voordelen ten spijt, Sharepoint is voor interne communicatie niet ideaal. Dat ...

Wederom een compacte Nederlandstalige samenvatting van het wedstrijdverslag. Onder de 10 winnende intranetteams dit jaar geen nutsbedrijf, maar wel een multinational die maar liefst voor de vierde keer op de lijst prijkt. Lees verder over hun geheim en over interessante trends en best practice. ...

6 principes digital services ontwikkeling

6 principes digital services ontwikkeling
Wij ontwikkelen en beheren digitale services voor onze klanten en zij hebben daarbij recht op duidelijkheid en kwaliteit. De bijgaande principes helpen ons bij het optimaliseren van onze ontwikkel-werkzaamheden. Methodisch werken is en blijft belangrijk, maar digital services zijn er voor mensen en dat mensenwerk moet voorop blijven staan.

1. Anticipeer op gebruikersbehoeftes

Onze diensten zijn er voor iedereen en de digitale diensten voor onze klanten moeten dat dus ook zijn. We starten daarom met een gebruikersonderzoek, passen "personas" toe en testen veelvuldig. Toegankelijkheid heeft altijd prioriteit en we bouwen niets dat niet echt nodig is. Onze focus ligt op individuele behoeftes, we ontwikkelen persoonsgebonden oplossingen met features, functionaliteit en content die echt het verschil maken.

2. Bouw eenvoudige oplossingen

Klanten verwachten dat onze diensten snel, efficiënt en gemakkelijk in gebruik zijn. Hun online beleving moet dat dan dus ook zijn. Wij werken hard om alles zo moeiteloos en intuïtief mogelijk te maken. Zo moet de visuele presentatie consistent en intuïtief zijn en voor elke gebruiker vertrouwd aanvoelen.

3. Wees duidelijk en houd het simpel

Mensen verwachten van professionele dienstverleners dat ze vriendelijk en toegankelijk zijn en digitale diensten moeten hier een afspiegeling van zijn. Gebruik duidelijke en ter zake doende taal, zeker online want je communiceert immers met echte mensen. Mensen waar je veel eerder een click mee hebt als je je menselijk opstelt, menselijk reageert en je je begrijpelijk uitdrukt.

4. Ontwerp voor onderweg

De moderne mens werkt en communiceert steeds vaker onderweg. Denk erover na wanneer en op welke mogelijke plekken je klanten je diensten gebruiken. Zijn ze gehaast, bezig met het plannen van een avondje uit of checken ze net hun Facebook? Wees bewust van de context en zorg voor relevantie en maak alles zo snel en lichtgewicht mogelijk.

5. Bouw aan vertrouwen

We willen dat iedereen het meeste haalt uit onze diensten, het geven van accurate, consistente informatie is essentieel. We gebruiken API's waardoor onze digitale diensten makkelijk zijn te integreren en "up to date" te houden. Toon precies hetzelfde wat gebruikers van onze medewerkers horen, wat zij zelf zien of bijvoorbeeld lezen op Twitter. Zo bouw je aan vertrouwen en maak je dat jij dé informatiebron bent als het gaat om jouw diensten.

6. Verbeter voortdurend

Wat wij in feite doen is altijd blijven doorontwikkelen, maar dat is niet een doel op zich. Begin klein, test vroegtijdig maar boven alles, blijf verbeteren. Wees gevoelig voor feedback en leer van wat anderen zeggen en doen. Kleine verbeteringen stimuleren innovatie, ze verkleinen risico's en helpen bij het ontwikkelen van oplossingen voor toekomstige behoeftes.

 

Vooruit, we hebben nog 2 extra principes als toegift.

 

Denk voorbij functionaliteit

Wij zijn enthousiast over onze diensten, natuurlijk willen wij dat onze klanten dat ook zijn. Onze medewerkers bereiken dit door expertise te delen, hun vriendelijke benadering en af en toe een grapje te maken. Digitaal werken betekent niet dat je ineens onpersoonlijk en humorloos alleen functionaliteit biedt. Grijp elke kans aan om je online dienst interessant, leuk en gebruiksvriendelijk te maken.

Doe meer met minder

Uiteindelijk bouwen we onze diensten met het geld van onze klanten en zij verwachten, volledig terecht natuurlijk, waar voor hun geld. Wees daarom slim en wendbaar - focus op de belangrijkste zorgen van je gebruikers, werk modulair en ontwikkel rond API's. Niet jouw creativiteit overboord gooien, maar deze slim inzetten om je klanten waar voor hun geld te geven.

Meer info over dit onderwerp ontvangen of downloaden

De velden met een * zijn verplicht

Lees ook

De incidentenregistratie module! Bekijk onze bondige uitlegvideo van deze nieuwe handige digitalisering app, beschikbaar als smartphone app en web app. Deze app helpt professionals op de werkvloer van bijvoorbeeld...
We ontwikkelen al sinds 1997 software in opdracht van organisaties van klein tot groot voor diverse apparaten en op diverse operating systems. Onze ervaren ontwikkelaars zijn gewend aan werken op afstand en staan klaar om bij te...
i-Concept bestaat 25 jaar! In een kwart eeuw werkten we aan honderden digitaliseringsprojecten voor 100.000+ gebruikers. Met deze top 25 in willekeurige volgorde bedanken we al onze klanten voor het vertrouwen vanaf 1997 tot nu.
Het clichébeeld dat je mobiele werkers alleen op luchthavens of in de trein aantreft is al lang achterhaald. Er wordt nu overal mobiel gewerkt, zelfs in kantoorgebouwen. De adoptie van zakelijke mobiele apps is een feit met een...
Voor sommigen zijn termen als digitale werkplek en thuiswerken al jaren gesneden koek. De Corona-crisis confronteert nu opeens een hele nieuwe groep mensen met deze manier van werken. Zeven tips waar deze nieuwe thuiswerkers...

Zoek op trefwoord