CRM 4.0 en Twitter gekoppeld
Microsoft stelt binnenkort drie gratis plugins ter beschikking aan haar klanten en partners waarmee onder anderen Twitter aan CRM 4.0 gekoppeld wordt.
De plugins CRM Accelerator genoemd maken het bijvoorbeeld mogelijk om op sociale platforms zoals Twitterklantmeningen te categoriseren en met CRM te analyseren maar ook feedback te geven vanuit CRM.
Doel
Bedrijven kunnen met de Twitter Accellerator tweets plaatsen en de respons hierop volgen, automatisch categoriseren, analyseren en presenteren. Reacties op geplaatste tweets worden automatisch in CRM 4.0 opgenomen waarna later extra data toegevoegd kan worden zoals de echte naam, telefoonnummer en andere contact- of klantgegevens. Concurrent Salesforce.com had in maart reeds een soortgelijke aansluiting op Twitter aangekondigd.
Toekomst
Microsoft komt later dit jaar met nog twee extra Dynamics-addons speciaal voor sociale netwerken, te weten Facebook en LinkedIN. "Inzicht in wat klanten zeggen, is enorm waardevol", zegt analist Warren Wilson van marktmeter Ovum in het persbericht van Microsoft. "Deze nieuwe sociale netwerkfuncties kunnen beter inzicht geven in de ervaringen en opinies van klanten. Dat helpt bedrijven om betere beslissingen te nemen en uiteindelijk hun merkherkenning en klantcontact te verbeteren."
Overige Plugins
De twee overige aangekondigde Accelerators zijn bedoeld voor het beheer van partnerrelaties en voor integratie met een webportal.
Bron: Webwereld