Het succes ligt in carriereportals

In een onlangs gehouden interview met Keith Robinson, voormalig commercieel directeur van TotalJobs, gaf laatstgenoemde zijn ongezouten mening over de toekomst van vacaturesites. Hij vindt dat de uitgevers met vacaturesites meer toegevoegde waarde moeten gaan bieden dan enkel het matchen van CV en vacature. Sociale netwerken zoals LinkedIn nemen die functie over en halen het verkeer weg van de vacaturesites. LinkedIn is meer en meer een site geworden waar recruiters en werkzoekenden elkaar vinden. De vacaturesites blijven eenzaam achter.
Volgens Robinson moeten uitgevers accepteren dat een cv zijn langste tijd heeft gehad. Zijn advies: richt je op carrièreportals, geef inhoudelijk advies in het werkdomein van de sitebezoeker en breidt uit met relevante inhoud en diensten. De strijd met linkedIn is gestreden. Probeer niet nog een allesomvattend sociaal netwerk te maken, maar begin een recruiting network.
Bekijk het volledige interview.
Arbeidsmarkt.com zette die stap al een jaar geleden en transformeerde zichzelf tot careerportal.