Hoe uniek zijn de behoeften binnen uw organisatie?

Het oktobernummer van vakmagazine De SalesExpert besteedt ruime aandacht aan i-Engine. In het bijgaande artikel stelt i-Concept dat 90% van alle professionele organisaties vergelijkbare web- en intranetbehoeften heeft. Er kan bespaard worden door met een flexibel basissysteem te starten, waarna voortschrijdend inzicht specifieke wensen onthult. Die wensen kunnen dan binnen i-Engine vervuld worden.
Informatie- en relatiebeheer: hoe uniek zijn de behoeften binnen uw organisatie?
Allen willen wij zo professioneel mogelijk werken en worden daardoor steeds afhankelijker van efficiënt informatiebeheer. We moeten kunnen vertrouwen op actuele en betrouwbare gegevens over klanten, leveranciers en personeel. Daarbij willen we ook een mooie website, flitsende nieuwsbrieven en aansprekende productbrochures, binnen een redelijk budget. Dat lijkt veel gevraagd, maar de verstandige organisaties weten al een paar jaar dat dit haalbaar is met een juiste inzet van intranet.
Een modern intranet is het kloppend hart van de informatie- en communicatievoorziening. Niet alleen kan het intranet vele vormen en hoeveelheden informatie verwerken, opslaan en vindbaar maken, het is tevens het lanceerstation voor diverse bestaande en nieuwe (web)applicaties waar kritische medewerkers in een organisatie altijd om zullen vragen.
Hoe selecteert u de juiste intranettechnologie en leverancier?
Uit ervaring blijkt dat 90% van alle professionele organisaties vergelijkbare web- en intranetbehoeften heeft. Verspil dus niet teveel tijd aan het inventariseren van basisbehoeften. U wint tijd en bespaart geld door met een flexibel basissysteem te starten, waarna u door voortschrijdend inzicht de laatste specifieke wensen kunt vervullen. Zo’n basis legt u met het solide i-Engine platform. Op www.i-engine.nl ziet u hoe uitgebreid de basismodules voor intranet, CRM, CMS en e-learning al zijn. Na een maand gratis uitproberen kunt u doorgroeien naar een configuratie die uiteindelijk 100% in uw behoeften zal voorzien, onder andere voor uw relatiebeheer.
Grow-as-you-go CRM
Waar partijen als Salesforce.com en Microsoft CRM hun hoge tarieven vooral beargumenteren met oneindige functionaliteit – waarvan veel ongebruikt zal blijven – biedt i-Engine de mogelijkheid stapsgewijs te implementeren. Eerst het vertrouwen van de medewerkers winnen met basisfuncties zoals contacten, afspraken en taken. Vervolgens gaandeweg uitbreiden om blijvend te overtuigen van de voordelen met onderdelen als campagnes via fax- en (e)mailings, offertes, contracten en facturen. Geen duur maatwerk, maar een kwestie van optimaal configureren op basis van de ervaringen onderweg.
Bescheidenheid siert het systeem
Veel aanbieders van CRM-systemen dwingen u exclusief voor hun oplossing te kiezen en dan ook nog voor hetzij hosted, hetzij op een eigen server. Maar waarom kiezen? Is de leverancier of de klant koning? De technische infrastructuur van i-Engine is flexibel met behoud van keuzevrijheid. U kunt de applicatie zonder investering als een ASP-dienst via een website gebruiken, maar later ook migreren naar uw server. Het draait op alle gangbare besturingssystemen zoals Microsoft en Linux en databases zoals MySQL en Oracle. Bestaande relatiegegevens kunnen worden geïmporteerd en eventueel gesynchroniseerd, zodat i-Engine gelijktijdig met andere software kan werken.
Return on Investment
Vanzelfsprekend wilt u van intranet, CRM, CMS en e-learning weten wat het kost en het rendement weten. Op dit punt biedt i-Engine de grootst mogelijke transparantie met heldere tarieven per functionaliteit per gebruiker per periode. De ingebouwde logboeken en monitoringtools onderbouwen de efficiencyverbetering. Omdat u gratis 30 dagen mag proberen, houdt niets u nog tegen om nu uw eigen intranet te lanceren op www.i-engine.nl.
Albert Bausch
(i-Concept InternetWorks BV)