Veel werknemers bevalt het thuiswerken verrassend goed. Ze voelen zich vaak gezonder door de ontstane flexibiliteit en gek genoeg ook meer betrokken bij de organisatie. Naast al deze positieve geluiden zijn er ook genoeg onderzoeken die minder optimistisch zijn. Wat buiten elke discussie staat is...

i-Concept bestaat 25 jaar! In een kwart eeuw werkten we aan honderden digitaliseringsprojecten voor 100.000+ gebruikers. Met deze top 25 in willekeurige volgorde bedanken we al onze klanten voor het vertrouwen vanaf 1997 tot nu.

In dit artikel leggen we uit wat een selfservice portal voor klanten inhoudt en waarom er op dit moment veel vraag naar is. Daarbij krijg je 5 tips voor het implementeren van een customer self-service strategie en een extra gouden tip om je portal te lanceren voor slechts 650 Euro per jaar.

De meeste bedrijven waar hybride kan worden gewerkt verwachten deze mengvorm van thuis en op locatie werken te blijven gebruiken. Binnen het grootbedrijf verwachten ondernemers dit vaker dan binnen het midden- en kleinbedrijf (mkb). Verstoringen bij leveranciers, veranderend klantgedrag en...

Bedrijven hebben nog steeds te maken met de transities die ze moesten doorvoeren rondom werken op afstand. Voortbouwen op effectief identiteitsbeheer is een goed begin, maar welke andere problemen komen er vervolgens op de proppen? Hoe gaan bedrijven hun processen ontwerpen en inrichten voor ...

In het bedrijfsleven geldt Office 365 al een tijdje als de facto-standaard voor e-mail en tekstverwerking en daarmee is ook Sharepoint Online niet meer weg te denken als platform voor collectief documentbeheer. Alle voordelen ten spijt, Sharepoint is voor interne communicatie niet ideaal. Dat ...

Inkooporganisaties bieden 90 procent besparing op internet software

Inkooporganisaties bieden 90 procent besparing op internet software
Een professionele setup met responsive website, webshop, klantportaal, intranet, branchemodules en mobile app kost al snel eenmalig 20.000 Euro en jaarlijks 4.000 Euro aan hosting en support. Bij een collectieve aanpak van minimaal 10 leden is al een besparing van 50 procent mogelijk. Bij grotere schaal kan de besparing tot 90 procent oplopen. Voorwaarde is een intelligente aanpak van infrastructuur en internet software. Slimme inkooporganisaties hebben hun leden echt wat te bieden.

Nederland telt duizenden Inkooporganisaties en coöperaties die hun leden enorme besparingsmogelijkheden bieden door de collectieve inkoop van zaken als energie, kantoorartikelen en verzekeringen. In enkele gevallen worden er softwarepakketten met korting aangeboden, maar er liggen echte besparingskansen nu Cloud Computing en Software as a Service in opkomst zijn. Dat laat zich als volgt verklaren.

Een inkooporganisatie vertegenwoordigt al snel tientallen of zelfs honderden bedrijven uit eenzelfde branche of bedrijfskolom. Deze bedrijven gebruiken branchegerichte softwarepakketten die veelal voor hen op maat zijn gemaakt door verschillende leveranciers. Dat maatwerk kan een stuk goedkoper als het wordt gemaakt voor meerdere gebruikers ineens bij een internet software ontwikkelaar die intelligent gebruik maakt van moderne softwaretechnieken.
Met cloud computing kan nog eens extra worden bespaard als de infrastructuur ineens voor grotere gebruikersaantallen kan worden ingericht en centraal kan worden onderhouden.

De inkooporganisatie zou aan leden de volgende internet software kunnen bieden:

  • Professionele website voor optimale weergave op desktop PC, tablet en smartphone
  • Webshop waarbij het assortiment centraal kan worden ingekocht met extra kwantumkorting
  • Webmodules zoals 
    • Online supportformulieren 
    • Social media koppeling en ondersteuning
    • Nieuwsbrief aan- en afmelding 
    • Inlogmogelijkheid voor klanten en prospects
    • Koppeling met betaalsystemen zoals Multisafepay
  • Intranet voor samenwerking binnen teams met o.a. nieuws, contactlijsten, planning, documenten en kennishandboeken.
  • Intranet maatwerkmodules zoals 
    • Koppeling en synchronisatie met externe systemen zoals Exact
    • Koppeling met content management en catalogusbeheer

Een setup zoals hierboven kost al snel eenmalig € 20.000 en jaarlijks € 4.000 aan hosting en support kosten. Bij een collectieve aanpak van minimaal 10 leden is al een besparing van 50% mogelijk. Bij grotere schaal kan de besparing tot 90% oplopen.

 

Unieke aanpak

Onze aanpak behelst een centrale portaalomgeving per inkooporganisatie waarin een groot aantal intranets, websites en webmodules kan worden aangeboden en beheerd. Uniek hierin is de grote mate van keuzevrijheid van de deelnemende bedrijven. Ze kunnen zeer flexibel de eigen huisstijl en eigen softwaremodules inpassen. Duur eigen maatwerk kan door collectief goedkoper maatwerk worden ondervangen, maar is dus niet uitgesloten.

 

Praktijkvoorbeeld inkooporganisatie

Het betreft een inkooporganisatie voor Nederlandse horecabedrijven waarvan de deelnemers niet-concerngebonden hotels, conferentiecentra, restaurants, bungalowparken, zorginstellingen en golfclubs zijn. Het bedrijfsdoel is inkoopactiviteiten van deelnemers te combineren tot grote volumes, waardoor met leveranciers door heel Nederland per productgroep gunstige afspraken gemaakt kunnen worden wat betreft prijs, kwaliteit en service. 

Deze afspraken zijn voordeliger dan de afspraken die de afzonderlijke deelnemers ooit zouden kunnen maken. Deelnemers van de inkooporganisatie plaatsen dagelijks hun bestellingen rechtstreeks via de efficiënte inkoopportal bij de aangesloten leveranciers.

Medio 2013 telt de organisatie 150 deelnemers met een jaarlijkse aanwas van 10 tot 15 nieuwe deelnemers. Er zijn ruim 90 overeenkomsten afgesloten met leveranciers in het hele land.

 

Meer weten?

Benieuwd naar uw besparingsmogelijkheden met (web)software via inkooporganisaties? Neem contact op en laat ons vrijblijvend uw business case onderzoeken.

 

Meer info over dit onderwerp ontvangen of downloaden

De velden met een * zijn verplicht

Zoek op trefwoord