Strategische waarde van een alumniportal

Mocht u denken dat alleen universiteiten en hogescholen alumnibeleid hebben, dan vergist u zich. Ook bedrijven stimuleren medewerkers steeds meer om contact te houden met excollega’s en wetenswaardigheden uit te wisselen over vakgebied en (ex)werkgever.
Gebeurde dit voorheen vooral tijdens netwerkborrels en evenementen van de HR-afdeling, tegenwoordig wordt ook hier succesvol portaaltechnologie toegepast. Het werkt simpel en effectief. De organisatie nodigt (ex)medewerkers vrijblijvend uit om in de alumniportal te registreren, waarna er op diverse momenten in de toekomst kansen ontstaan om de banden weer aan te halen. Dat kan uitmonden in een hernieuwd arbeidscontract, maar ook in een nieuwe klant- of leverancierrelatie. Meer bewijzen van strategische waarde vindt u op www.alumniportal.eu, waar u vrijblijvend uw eigen alumniportal kunt opzetten.
i-Concept bouwt en beheert al jaren netwerksites voor universiteiten en studieverenigingen. Eind vorig jaar werd de nieuwe versie van Reverso.nu, alumnisite van Hogeschool Rotterdam opgeleverd, waarvan u hieronder een schermvoorbeeld ziet.