De incidentenregistratie module! Bekijk onze bondige uitlegvideo van deze nieuwe handige digitale tool, beschikbaar als smartphone app en web app. Deze module helpt professionals op de werkvloer van bijvoorbeeld productiebedrijven en zorginstellingen om op een snelle en efficiƫnte manier ...

Hoe kies je een optimale naam voor je team, social intranet of medewerker app? Met deze tips en lijstjes ben je daar zo uit.

Wederom een compacte Nederlandstalige samenvatting van het wedstrijdverslag. Onder de 10 winnende intranetteams dit jaar geen nutsbedrijf, maar wel een multinational die maar liefst voor de vierde keer op de lijst prijkt. Lees verder over hun geheim en over interessante trends en best practice. ...

We ontwikkelen al sinds 1997 software in opdracht van organisaties van klein tot groot voor diverse apparaten en op diverse operating systems. Onze ervaren ontwikkelaars zijn gewend aan werken op afstand en staan klaar om bij te springen in uw lopende of nieuwe softwareprojecten. Speciaal in...

Veel werknemers bevalt het thuiswerken verrassend goed. Ze voelen zich vaak gezonder door de ontstane flexibiliteit en gek genoeg ook meer betrokken bij de organisatie. Naast al deze positieve geluiden zijn er ook genoeg onderzoeken die minder optimistisch zijn. Wat buiten elke discussie staat is...

i-Concept bestaat 25 jaar! In een kwart eeuw werkten we aan honderden digitaliseringsprojecten voor 100.000+ gebruikers. Met deze top 25 in willekeurige volgorde bedanken we al onze klanten voor het vertrouwen vanaf 1997 tot nu.

Thuiszorg intranet met terugverdientijd van 6 maanden

Thuiszorg intranet met terugverdientijd van 6 maanden
Door de introductie van de smartphone app beschikken medewerkers nu 24/7 op elke locatie over roosters, kwaliteitshandboeken, nieuws, blogs en contactinfo uit het intranet. De zoektijd in contactlijsten en handboeken is verkort tot seconden. Zelfs bij een zeer conservatieve schatting scheelt dat 2 uur per medewerker per jaar en heeft het volledige intranet met app al een rendement van 100%. De waarde van de kwaliteitsimpuls door verbeterde kennisdeling en -borging is hierbij nog niet eens ingecalculeerd.

Onderzoek door PwC wijst uit dat een intranet in organisaties veel tijd en geld bespaart:

  • 30% tot 60% tijdsbesparing op interne communicatie;
  • 5% kortere projectduur;
  • 20% tot 30% kostenbesparing op print-, verzend, koeriers- en reiskosten;
  • 50% tijdsbesparing bij het vinden van relevante informatie.

Het dagelijkse werk van zorgprofessionals bestaat veelal uit processen en routines met strenge kwaliteitsrichtlijnen. Planmatig werken is een must. Als het intranet met web- en mobile apps aansluit bij die manier van werken, dan ontstaat een besparingspotentieel van meer dan 50%. Sommige kostenposten kunnen bij slim intranetgebruik bijna volledig vervallen, zoals print- en redactiekosten van smoelenboeken, telefoonlijsten en procedurehandboeken.

Praktijkvoorbeeld innovatie in de Thuiszorg
Circa 100 thuiszorgmedewerkers gebruikten al dagelijks het intranet. Voor collega's die vooral extern werkzaam zijn, biedt de nieuwe smartphone app uitkomst voor de momenten waarop zij tijdens werktijd niet kunnen beschikken over een PC met intranettoegang. Met de app beschikken medewerkers nu 24/7 op elke locatie over roosters, kwaliteits- en procedurehandboeken, nieuws, blogs en contactinfo uit het intranet. Door slim gebruik van caching kunnen onderdelen van de app zelfs ook offline gebruikt worden.
 

Enkele indirecte en directe voordelen:

  • De zoektijd in contactlijsten en handboeken is verder verkort van minuten naar seconden. Bij een zeer conservatieve schatting van 2 uur zoektijdbesparing per medewerker per jaar, resulteert al een kostenbesparing van 3000 euro op jaarbasis. Met jaarlijks 1400 euro aan kosten, verdient het intranet zichzelf binnen 6 maanden terug.
  • De procedurehandboeken zijn on- en offline toegankelijk met reactiemogelijkheid om verbeteringsdiscussies te faciliteren. Ook hier geldt de tijd- en kostenbesparing, maar misschien nog wel belangrijker is de kwaliteitsimpuls door het interactief maken van de procedurehandboeken.


Resultaat: Nog los van 
de kwaliteitsimpuls door verbeterde kennisdeling en -borging is door zoektijdverkorting alleen al het rendement ruim 100%.


Meer weten?
Benieuwd naar uw mogelijkheden voor rendementsverbetering met (web)software? Neem contact op en laat ons vrijblijvend uw business case onderzoeken.

Meer info over dit onderwerp ontvangen of downloaden

De velden met een * zijn verplicht

Zoek op trefwoord