Succesvolle Honig WK actie met PortalCMS

In mei lanceerde Honig een inmiddels spraakmakende WK marketingactie, waarmee consumenten voordelig een voetbalshirt met eigen naam en rugnummer konden laten maken. Vanaf de start draait deze WK actie op volle toeren en inmiddels zijn al ruim 300.000 Oranjefans voorzien van een op maat gemaakt oranje voetbalshirt. De bestellingen worden verzameld en gedistribueerd via een op i-Engine gebaseerde webapplicatie. Zowel de betrokken logistieke partijen als de producenten van de polo’s werken samen via dit online systeem.
"De actie is een enorm succes. Met deze grote volumes is een betrouwbaar online systeem onmisbaar", zegt Leendert van Neerbos, directeur van Markantas en bedenker van deze Honig marketingactie. "Gelukkig hebben ze bij i-Concept wel vaker projecten gedaan met grote hoeveelheden contactgegevens en konden wij met een gerust hart van start gaan met een stabiel en snel systeem".
Door onder andere gebruik te maken van XML als import- en exportformat heeft i-Concept het de diverse partijen mogelijk gemaakt om gegevens in hun eigen systemen te verwerken.