i-Concept bestaat 25 jaar! In een kwart eeuw werkten we aan honderden digitaliseringsprojecten voor 100.000+ gebruikers. Met deze top 25 in willekeurige volgorde bedanken we al onze klanten voor het vertrouwen vanaf 1997 tot nu.

Bedrijven hebben nog steeds te maken met de transities die ze moesten doorvoeren rondom werken op afstand. Voortbouwen op effectief identiteitsbeheer is een goed begin, maar welke andere problemen komen er vervolgens op de proppen? Hoe gaan bedrijven hun processen ontwerpen en inrichten voor ...

Veel werknemers bevalt het thuiswerken verrassend goed. Ze voelen zich vaak gezonder door de ontstane flexibiliteit en gek genoeg ook meer betrokken bij de organisatie. Naast al deze positieve geluiden zijn er ook genoeg onderzoeken die minder optimistisch zijn. Wat buiten elke discussie staat is...

De meeste bedrijven waar hybride kan worden gewerkt verwachten deze mengvorm van thuis en op locatie werken te blijven gebruiken. Binnen het grootbedrijf verwachten ondernemers dit vaker dan binnen het midden- en kleinbedrijf (mkb). Verstoringen bij leveranciers, veranderend klantgedrag en...

In het bedrijfsleven geldt Office 365 al een tijdje als de facto-standaard voor e-mail en tekstverwerking en daarmee is ook Sharepoint Online niet meer weg te denken als platform voor collectief documentbeheer. Alle voordelen ten spijt, Sharepoint is voor interne communicatie niet ideaal. Dat ...

Het clichébeeld dat je mobiele werkers alleen op luchthavens of in de trein aantreft is al lang achterhaald. Er wordt nu overal mobiel gewerkt, zelfs in kantoorgebouwen. De adoptie van zakelijke mobiele apps is een feit met een groeiend en divers app aanbod. In die diversiteit kan je verschillende...

Marketing teams willen zelf betere digitale skills

Oplossingen:
crm
Marketing teams willen zelf betere digitale skills
Marketingteams willen het liefst alle cruciale digitale vaardigheden binnenshuis hebben, maar dat lukt slechts 1 van de 5 teams. In 80 procent van de gevallen moeten één of meerdere cruciale digitale expertises worden ingehuurd.

Dit ontdekte het bedrijf Admanager tijdens een onderzoek onder zeventig seniore marketeers. Veel bedrijven hebben moeite om de overgang te maken naar het zelf uitvoeren van programmatic advertising en data-driven online campagnes. 

Van de deelnemers aan het onderzoek heeft zeventien procent alle vereiste digitale marketingvaardigheden in huis, waar de rest dat tegen wil en dank moet inkopen. De nadelen van inhuur van externe bureaus zijn de hogere kosten, het gebrek aan kennis van de eigen producten en diensten en het gebrek aan transparantie over het campagnewerk. Bij een in-house aanpak is het werk doorgaans ook nog eens sneller gedaan.

In-housing blijkt echter lastig in deze tijd en de seniore marketeers voeren daarvoor onderstaande redenen aan.

  • Gebrek aan talent en/of kennis binnen het eigen marketingteam => 45%
  • Ontbreken van de juiste technische tools => 38%
  • Onvoldoende budget => 34%
  • Gebrek aan kennis over programmatic advertising => 33%

Onderstaande percentages geven aan in hoeverre de betreffende skills wel al in-house aanwezig zijn: 

In-house skills aanwezig bij marketingafdeling

De skills met betrekkening tot CRM en e-mailmarketing beheersen de marketingteams in de regel wel en die skills scoren bij alle marketingmensen ook hoog op het verlanglijstje. De onderstaande expertises wil men het liefst ook in eigen huis hebben en dat is lijn met de trend om communicatie via de eigen mediakanalen te beheersen.

  • social media management => 35%
  • search marketing => 32%


Als de in-housing trend doorzet dan zullen de inhuurtarieven waarschijnlijk onder druk komen met tegelijkertijd een toename van de vraag naar en de investeringen in software tooling zoals managementsoftware voor social advertising en de integratie van een programmatic- of dataplatform. Bijna 40 procent van de ondervraagden verwacht dan ook hogere investeringen in de komende twaalf maanden.

Opmerkelijk genoeg verwacht bijna tachtig procent van de ondervraagden in de komende maanden geen toename van het media- of marketingbudget en ruim 30 procent denkt zelfs aan een daling.

bron: Emerce

Meer info over dit onderwerp ontvangen of downloaden

De velden met een * zijn verplicht

Lees ook

We ontwikkelen al sinds 1997 software in opdracht van organisaties van klein tot groot voor diverse apparaten en op diverse operating systems. Onze ervaren ontwikkelaars zijn gewend aan werken op afstand en staan klaar om bij te...
Marketingteams willen het liefst alle cruciale digitale vaardigheden binnenshuis hebben, maar dat lukt slechts 1 van de 5 teams. In 80 procent van de gevallen moeten één of meerdere cruciale digitale expertises worden ingehuurd.
Nederlandse e-mail marketeers rapporteren hogere open en click ratios, met name bij campagnes die zich richten op consumenten of de combinatie van particuliere en zakelijke klanten. Alom waardeert men e-mail als belangrijker...
Voor sommigen zijn termen als digitale werkplek en thuiswerken al jaren gesneden koek. De Corona-crisis confronteert nu opeens een hele nieuwe groep mensen met deze manier van werken. Zeven tips waar deze nieuwe thuiswerkers...
Als Nederland tot de digitale koplopers wil horen, dan zal het kabinet meer aandacht moet gaan schenken aan de knelpunten waaronder het ontbreken van Europese cloudaanbieders voor AI toepassingen, cyberveiligheid en de...

Zoek op trefwoord