E-mail campagnes succesvoller ondanks of dankzij AVG
Dat zijn de belangrijkste conclusies uit het onderzoek dat werd gepresenteerd op de DDMA Email Summit.
Per bedrijf daalde het gemiddelde aantal verstuurde campagnes sterk van 63 naar 50 campagnes per jaar. Kleinere campagnes, met tussen de 5000 en 10000 ontvangers, zijn tien procent succesvoller dan de grotere en dat ligt aan de mate van personalisatie die bij bij kleinere campagnes beter is te realiseren. Dus, hoe groter de campagnes, hoe lager de gemiddelde open- en clickratio.
Een gepersonaliseerde onderwerpregel verhoogt de open ratio's gemiddeld met tien procent en gek genoeg wordt dat toch nog maar in slechts acht procent van de e-mailings toegepast.
Hieronder nog enkele andere interessante onderzoeksresultaten:
- Van alle campagnes wordt 37 procent geopend op een mobiel apparaat en 63 procent op een desktop.
- De top drie branches waarvan de campagnes het meest op mobiel geopend worden zijn:
- horeca (54 procent),
- e-commerce (51 procent) en
- retail gemixt (zowel on- als offline, 49 procent).
- Fast Moving Consumer Goods (FMCG) heeft de grootste stijging in aantal mobiele clicks (47 procent).
- Campagnes met dynamische content worden veertien procent meer geopend op mobiel.
- Voor de DDMA Nationale E-mail Benchmark 2019 zijn in 2018 4,2 miljard e-mails en 167.000 campagnes geanalyseerd, verstuurd door bijna 3.000 bedrijven via zes e-mailserviceproviders.
bron: DDMA