i-Concept bestaat 25 jaar! In een kwart eeuw werkten we aan honderden digitaliseringsprojecten voor 100.000+ gebruikers. Met deze top 25 in willekeurige volgorde bedanken we al onze klanten voor het vertrouwen vanaf 1997 tot nu.

Bedrijven hebben nog steeds te maken met de transities die ze moesten doorvoeren rondom werken op afstand. Voortbouwen op effectief identiteitsbeheer is een goed begin, maar welke andere problemen komen er vervolgens op de proppen? Hoe gaan bedrijven hun processen ontwerpen en inrichten voor ...

Veel werknemers bevalt het thuiswerken verrassend goed. Ze voelen zich vaak gezonder door de ontstane flexibiliteit en gek genoeg ook meer betrokken bij de organisatie. Naast al deze positieve geluiden zijn er ook genoeg onderzoeken die minder optimistisch zijn. Wat buiten elke discussie staat is...

De meeste bedrijven waar hybride kan worden gewerkt verwachten deze mengvorm van thuis en op locatie werken te blijven gebruiken. Binnen het grootbedrijf verwachten ondernemers dit vaker dan binnen het midden- en kleinbedrijf (mkb). Verstoringen bij leveranciers, veranderend klantgedrag en...

In het bedrijfsleven geldt Office 365 al een tijdje als de facto-standaard voor e-mail en tekstverwerking en daarmee is ook Sharepoint Online niet meer weg te denken als platform voor collectief documentbeheer. Alle voordelen ten spijt, Sharepoint is voor interne communicatie niet ideaal. Dat ...

Het clichébeeld dat je mobiele werkers alleen op luchthavens of in de trein aantreft is al lang achterhaald. Er wordt nu overal mobiel gewerkt, zelfs in kantoorgebouwen. De adoptie van zakelijke mobiele apps is een feit met een groeiend en divers app aanbod. In die diversiteit kan je verschillende...

E-mail campagnes succesvoller ondanks of dankzij AVG

Oplossingen:
crm
E-mail campagnes succesvoller ondanks of dankzij AVG
Volgens DDMA onderzoek hebben bedrijven sinds de invoering van de AVG gemiddeld twintig procent minder e-mailcampagnes verstuurd. Ondanks de AVG blijven de gemiddelde open ratio’s gelijk met zelfs licht gestegen ratio's voor click-thru en conversie.

Dat zijn de belangrijkste conclusies uit het onderzoek dat werd gepresenteerd op de DDMA Email Summit.

Per bedrijf daalde het gemiddelde aantal verstuurde campagnes sterk van 63 naar 50 campagnes per jaar. Kleinere campagnes, met tussen de 5000 en 10000 ontvangers, zijn tien procent succesvoller dan de grotere en dat ligt aan de mate van personalisatie die bij bij kleinere campagnes beter is te realiseren. Dus, hoe groter de campagnes, hoe lager de gemiddelde open- en clickratio.

Een gepersonaliseerde onderwerpregel verhoogt de open ratio's gemiddeld met tien procent en gek genoeg wordt dat toch nog maar in slechts acht procent van de e-mailings toegepast.

Hieronder nog enkele andere interessante onderzoeksresultaten:

  • Van alle campagnes wordt 37 procent geopend op een mobiel apparaat en 63 procent op een desktop.
  • De top drie branches waarvan de campagnes het meest op mobiel geopend worden zijn:
    • horeca (54 procent),
    • e-commerce (51 procent) en
    • retail gemixt (zowel on- als offline, 49 procent).
  • Fast Moving Consumer Goods (FMCG) heeft de grootste stijging in aantal mobiele clicks (47 procent).
  • Campagnes met dynamische content worden veertien procent meer geopend op mobiel.
  • Voor de DDMA Nationale E-mail Benchmark 2019 zijn in 2018 4,2 miljard e-mails en 167.000 campagnes geanalyseerd, verstuurd door bijna 3.000 bedrijven via zes e-mailserviceproviders.


bron: DDMA

link

Meer info over dit onderwerp ontvangen of downloaden

De velden met een * zijn verplicht

Lees ook

We ontwikkelen al sinds 1997 software in opdracht van organisaties van klein tot groot voor diverse apparaten en op diverse operating systems. Onze ervaren ontwikkelaars zijn gewend aan werken op afstand en staan klaar om bij te...
Marketingteams willen het liefst alle cruciale digitale vaardigheden binnenshuis hebben, maar dat lukt slechts 1 van de 5 teams. In 80 procent van de gevallen moeten één of meerdere cruciale digitale expertises worden ingehuurd.
Nederlandse e-mail marketeers rapporteren hogere open en click ratios, met name bij campagnes die zich richten op consumenten of de combinatie van particuliere en zakelijke klanten. Alom waardeert men e-mail als belangrijker...
Voor sommigen zijn termen als digitale werkplek en thuiswerken al jaren gesneden koek. De Corona-crisis confronteert nu opeens een hele nieuwe groep mensen met deze manier van werken. Zeven tips waar deze nieuwe thuiswerkers...
Als Nederland tot de digitale koplopers wil horen, dan zal het kabinet meer aandacht moet gaan schenken aan de knelpunten waaronder het ontbreken van Europese cloudaanbieders voor AI toepassingen, cyberveiligheid en de...

Zoek op trefwoord