E-mail marketing blijkt extra effectief in Coronatijd

E-mail marketing blijkt extra effectief in Coronatijd
Nederlandse e-mail marketeers rapporteren hogere open en click ratios, met name bij campagnes die zich richten op consumenten of de combinatie van particuliere en zakelijke klanten. Alom waardeert men e-mail als belangrijker marketingkanaal dan voor de crisis. Deze infographic toont de verrassende cijfers.

Organisaties die zich richten op zowel B2C als B2B rapporteren de grootste toename in zowel opens, kliks als conversies. 

In totaal ziet slechts 8 procent een lichte daling in openratio’s en 35 procent ziet het aantal conversies als resultaat van e-mailmarketing stijgen. 

Behalve de hogere effectiviteit van e-mail marketing, stijgt ook het aantal e-mailinschrijvingen volgens 26 procent van de respondenten en meldt een ruime meerderheid dat het aantal afmeldingen gelijk is gebleven of is teruggelopen.

Kleine kanttekening: in Coronatijd besloot 17 procent van de organisaties het e-mail marketing budget te verhogen. 

infographic e-mail tijdens Coronacrisis

Meer info over dit onderwerp ontvangen of downloaden

De velden met een * zijn verplicht

Lees ook

De coronacrisis had direct een positief effect op het milieu door minder weg- en vliegverkeer. Door het thuiswerken zijn er ook op langere termijn kwantificeerbare voordelen voor het milieu, werkgevers en werknemers. Met ...
Marketingteams willen het liefst alle cruciale digitale vaardigheden binnenshuis hebben, maar dat lukt slechts 1 van de 5 teams. In 80 procent van de gevallen moeten één of meerdere cruciale digitale expertises worden ingehuurd.
Nederlandse e-mail marketeers rapporteren hogere open en click ratios, met name bij campagnes die zich richten op consumenten of de combinatie van particuliere en zakelijke klanten. Alom waardeert men e-mail als belangrijker...
Een onderzoek onder ruim 1000 Nederlanders wijst uit dat 49 procent van de respondenten ook na de coronacrisis het thuiswerken deels wilt voortzetten. Belangrijkste voordelen zijn het ontbreken van reistijd, meer tijd voor het...
Voor sommigen zijn termen als digitale werkplek en thuiswerken al jaren gesneden koek. De Corona-crisis confronteert nu opeens een hele nieuwe groep mensen met deze manier van werken. Zeven tips waar deze nieuwe thuiswerkers...

Bezoek ons

i-Concept InternetWorks BV
Bergweg 122
3036 BH Rotterdam
T +31 10-4139444
Route naar i-Concept
KvK 24294582
BTW NL807967622B01

Volg ons

Facebook link icon Twitter link icon Linkedin link icon RSS link icon

Zoek op trefwoord