Veel werknemers bevalt het thuiswerken verrassend goed. Ze voelen zich vaak gezonder door de ontstane flexibiliteit en gek genoeg ook meer betrokken bij de organisatie. Naast al deze positieve geluiden zijn er ook genoeg onderzoeken die minder optimistisch zijn. Wat buiten elke discussie staat is...

i-Concept bestaat 25 jaar! In een kwart eeuw werkten we aan honderden digitaliseringsprojecten voor 100.000+ gebruikers. Met deze top 25 in willekeurige volgorde bedanken we al onze klanten voor het vertrouwen vanaf 1997 tot nu.

In dit artikel leggen we uit wat een selfservice portal voor klanten inhoudt en waarom er op dit moment veel vraag naar is. Daarbij krijg je 5 tips voor het implementeren van een customer self-service strategie en een extra gouden tip om je portal te lanceren voor slechts 650 Euro per jaar.

De meeste bedrijven waar hybride kan worden gewerkt verwachten deze mengvorm van thuis en op locatie werken te blijven gebruiken. Binnen het grootbedrijf verwachten ondernemers dit vaker dan binnen het midden- en kleinbedrijf (mkb). Verstoringen bij leveranciers, veranderend klantgedrag en...

Bedrijven hebben nog steeds te maken met de transities die ze moesten doorvoeren rondom werken op afstand. Voortbouwen op effectief identiteitsbeheer is een goed begin, maar welke andere problemen komen er vervolgens op de proppen? Hoe gaan bedrijven hun processen ontwerpen en inrichten voor ...

In het bedrijfsleven geldt Office 365 al een tijdje als de facto-standaard voor e-mail en tekstverwerking en daarmee is ook Sharepoint Online niet meer weg te denken als platform voor collectief documentbeheer. Alle voordelen ten spijt, Sharepoint is voor interne communicatie niet ideaal. Dat ...

Wij helpen onze PortalCMS gebruikers graag om meer uit hun portal of intranet te halen. Eén manier waarop we dat doen is met de PortalCMS wiki. Deze uitgebreide handleiding staat boordevol instructiemateriaal in tekst, beeld en video waarmee je alle (nieuwe) mogelijkheden leert kennen. Het is voor...

Lees verder chevron_right
In onze voorjaarsnieuwsbrief van alweer de 24e jaargang is er veel aandacht voor social intranet en mobile app praktijkvoorbeelden. Kers op de taart is het herontwerp van de gratis toegankelijke simulatieportals. Kortom een ultieme inspiratiebron voor de besluitvormer op zoek naar de beste...

Lees verder chevron_right
Door een venijnig virus is thuiswerken dit jaar wereldwijd de norm geworden. Tijdens de eerste golf zagen we de snelle adoptie van generieke digitale communicatietools. Met de tweede golf kwam het besef dat we een transitie doorgaan waarbij de nine-to-five kantoormentaliteit plaats moet maken voor...

Lees verder chevron_right
Marketingteams willen het liefst alle cruciale digitale vaardigheden binnenshuis hebben, maar dat lukt slechts 1 van de 5 teams. In 80 procent van de gevallen moeten één of meerdere cruciale digitale expertises worden ingehuurd.

Lees verder chevron_right
De coronacrisis had direct een positief effect op het milieu door minder weg- en vliegverkeer. Door het thuiswerken zijn er ook op langere termijn kwantificeerbare voordelen voor het milieu, werkgevers en werknemers. Met slechts 1 dag extra thuiswerk kan op jaarbasis bijna € 4 miljard worden...

Lees verder chevron_right
Gaan we in 2021 eindelijk weer een beetje terugkeren naar het leven dat we gewend waren of moeten we vrezen voor een plaag van astroïden, zombies en een verwoestende hongersnood. Bekijk deze selectie van 10 uiteenlopende voorspellingen voor het komende jaar en daarna...

Lees verder chevron_right
Het jaarlijkse cyber security onderzoek in opdracht van het ministerie van EZ wijst uit dat de miljoenen thuiswerkende Nederlanders aanzienlijke risico's opleveren voor de computerveiligheid van bedrijven en organisaties. De Alert Online campagne moet ons bewust maken van de online gevaren in deze...

Lees verder chevron_right
Nederlandse e-mail marketeers rapporteren hogere open en click ratios, met name bij campagnes die zich richten op consumenten of de combinatie van particuliere en zakelijke klanten. Alom waardeert men e-mail als belangrijker marketingkanaal dan voor de crisis. Deze infographic toont de verrassende...

Lees verder chevron_right
Een onderzoek onder ruim 1000 Nederlanders wijst uit dat 49 procent van de respondenten ook na de coronacrisis het thuiswerken deels wilt voortzetten. Belangrijkste voordelen zijn het ontbreken van reistijd, meer tijd voor het gezinsleven, meer tijd om te sporten en geconcentreerd kunnen werken.

Lees verder chevron_right
Nederland en 24 andere EU-lidstaten gaan gezamenlijk hoogwaardige Europese cloudtechnologie stimuleren om een veilig en concurrerend alternatief te bieden voor bestaande Chinese en Amerikaanse cloudleveranciers.

Lees verder chevron_right

Zoek op trefwoord