E-mail campagnes succesvoller ondanks of dankzij AVG

E-mail campagnes succesvoller ondanks of dankzij AVG
Volgens DDMA onderzoek hebben bedrijven sinds de invoering van de AVG gemiddeld twintig procent minder e-mailcampagnes verstuurd. Ondanks de AVG blijven de gemiddelde open ratio’s gelijk met zelfs licht gestegen ratio's voor click-thru en conversie.

Dat zijn de belangrijkste conclusies uit het onderzoek dat werd gepresenteerd op de DDMA Email Summit.

Per bedrijf daalde het gemiddelde aantal verstuurde campagnes sterk van 63 naar 50 campagnes per jaar. Kleinere campagnes, met tussen de 5000 en 10000 ontvangers, zijn tien procent succesvoller dan de grotere en dat ligt aan de mate van personalisatie die bij bij kleinere campagnes beter is te realiseren. Dus, hoe groter de campagnes, hoe lager de gemiddelde open- en clickratio.

Een gepersonaliseerde onderwerpregel verhoogt de open ratio's gemiddeld met tien procent en gek genoeg wordt dat toch nog maar in slechts acht procent van de e-mailings toegepast.

Hieronder nog enkele andere interessante onderzoeksresultaten:

  • Van alle campagnes wordt 37 procent geopend op een mobiel apparaat en 63 procent op een desktop.
  • De top drie branches waarvan de campagnes het meest op mobiel geopend worden zijn:
    • horeca (54 procent),
    • e-commerce (51 procent) en
    • retail gemixt (zowel on- als offline, 49 procent).
  • Fast Moving Consumer Goods (FMCG) heeft de grootste stijging in aantal mobiele clicks (47 procent).
  • Campagnes met dynamische content worden veertien procent meer geopend op mobiel.
  • Voor de DDMA Nationale E-mail Benchmark 2019 zijn in 2018 4,2 miljard e-mails en 167.000 campagnes geanalyseerd, verstuurd door bijna 3.000 bedrijven via zes e-mailserviceproviders.


bron: DDMA

link

Meer info over dit onderwerp ontvangen of downloaden

De velden met een * zijn verplicht

Lees ook

Marketingteams willen het liefst alle cruciale digitale vaardigheden binnenshuis hebben, maar dat lukt slechts 1 van de 5 teams. In 80 procent van de gevallen moeten één of meerdere cruciale digitale expertises worden ingehuurd.
Nederlandse e-mail marketeers rapporteren hogere open en click ratios, met name bij campagnes die zich richten op consumenten of de combinatie van particuliere en zakelijke klanten. Alom waardeert men e-mail als belangrijker...
Voor sommigen zijn termen als digitale werkplek en thuiswerken al jaren gesneden koek. De Corina-crisis confronteert nu opeens een hele nieuwe groep mensen met deze manier van werken. Zeven tips waar deze nieuwe thuiswerkers...
We ontwikkelen al sinds 1997 software in opdracht van organisaties van klein tot groot voor diverse apparaten en op diverse operating systems. Onze ervaren ontwikkelaars zijn gewend aan werken op afstand en staan klaar om bij te...
Als Nederland tot de digitale koplopers wil horen, dan zal het kabinet meer aandacht moet gaan schenken aan de knelpunten waaronder het ontbreken van Europese cloudaanbieders voor AI toepassingen, cyberveiligheid en de...

Bezoek ons

i-Concept InternetWorks BV
Bergweg 122
3036 BH Rotterdam
T +31 10-4139444
Route naar i-Concept
KvK 24294582
BTW NL807967622B01

Volg ons

Facebook link icon Twitter link icon Linkedin link icon RSS link icon

Zoek op trefwoord