E-mail campagnes succesvoller ondanks of dankzij AVG

E-mail campagnes succesvoller ondanks of dankzij AVG
Volgens DDMA onderzoek hebben bedrijven sinds de invoering van de AVG gemiddeld twintig procent minder e-mailcampagnes verstuurd. Ondanks de AVG blijven de gemiddelde open ratio’s gelijk met zelfs licht gestegen ratio's voor click-thru en conversie.

Dat zijn de belangrijkste conclusies uit het onderzoek dat werd gepresenteerd op de DDMA Email Summit.

Per bedrijf daalde het gemiddelde aantal verstuurde campagnes sterk van 63 naar 50 campagnes per jaar. Kleinere campagnes, met tussen de 5000 en 10000 ontvangers, zijn tien procent succesvoller dan de grotere en dat ligt aan de mate van personalisatie die bij bij kleinere campagnes beter is te realiseren. Dus, hoe groter de campagnes, hoe lager de gemiddelde open- en clickratio.

Een gepersonaliseerde onderwerpregel verhoogt de open ratio's gemiddeld met tien procent en gek genoeg wordt dat toch nog maar in slechts acht procent van de e-mailings toegepast.

Hieronder nog enkele andere interessante onderzoeksresultaten:

  • Van alle campagnes wordt 37 procent geopend op een mobiel apparaat en 63 procent op een desktop.
  • De top drie branches waarvan de campagnes het meest op mobiel geopend worden zijn:
    • horeca (54 procent),
    • e-commerce (51 procent) en
    • retail gemixt (zowel on- als offline, 49 procent).
  • Fast Moving Consumer Goods (FMCG) heeft de grootste stijging in aantal mobiele clicks (47 procent).
  • Campagnes met dynamische content worden veertien procent meer geopend op mobiel.
  • Voor de DDMA Nationale E-mail Benchmark 2019 zijn in 2018 4,2 miljard e-mails en 167.000 campagnes geanalyseerd, verstuurd door bijna 3.000 bedrijven via zes e-mailserviceproviders.


bron: DDMA

link

Meer info over dit onderwerp ontvangen of downloaden

De velden met een * zijn verplicht

Lees ook

Volgens DDMA onderzoek hebben bedrijven sinds de invoering van de AVG gemiddeld twintig procent minder e-mailcampagnes verstuurd. Ondanks de AVG blijven de gemiddelde open ratio’s gelijk met zelfs licht gestegen ratio's voor...
E-mail marketing is communiceren met relaties zoals klanten en prospects via e-mailings. Recent Amerikaans onderzoek toont aan dat 7 procent van de nieuwe klanten via het kanaal e-mail wordt binnengehaald. Sociale media dragen...
i-Concept zet portalsoftware in waarmee informatie uit het populaire Microsoft Dynamics CRM beschikbaar kan worden gemaakt via een klantenportaal. Het unieke van deze oplossing is dat CRM uit de cloud en van achter de firewall...

Bezoek ons

i-Concept InternetWorks BV
Bergweg 122
3036 BH Rotterdam
T +31 10-4139444
Route naar i-Concept
KvK 24294582
BTW NL807967622B01

Volg ons

Facebook link icon Twitter link icon Linkedin link icon RSS link icon

Zoek op trefwoord