Winnende intranets ondersteunen medewerkers bij hybride werken, bevorderen persoonlijke groei en ontwikkeling, zetten AI effectief in en bieden directe aanvullende digitalisering apps aan, dus zonder intranet te hoeven verlaten. Lees hier de compacte Nederlandstalige samenvatting van het...

Hoe kies je een optimale naam voor je team, social intranet of medewerker app? Met deze tips en lijstjes ben je daar zo uit.

Ook bij een optimale bedrijfsvoering blijft er altijd wel wat te wensen. Welke functionaliteit wens jij op de smartphone app voor jouw organisatie? Een mogelijkheid om een auto, werkplek of vergaderruimte te reserveren? Een e-learning of kennisquiz? Een formulier om een nieuwe collega of klant aan...

De incidentenregistratie module! Bekijk onze bondige uitlegvideo van deze nieuwe handige digitalisering app, beschikbaar als smartphone app en web app. Deze app helpt professionals op de werkvloer van bijvoorbeeld productiebedrijven en zorginstellingen om op een snelle en efficiƫnte manier...

In dit artikel leggen we uit wat een selfservice portal voor klanten inhoudt en waarom er op dit moment veel vraag naar is. Daarbij krijg je 5 tips voor het implementeren van een customer self-service strategie en een extra gouden tip om je portal te lanceren voor slechts 650 Euro per jaar.

We ontwikkelen al sinds 1997 software in opdracht van organisaties van klein tot groot voor diverse apparaten en op diverse operating systems. Onze ervaren ontwikkelaars zijn gewend aan werken op afstand en staan klaar om bij te springen in uw lopende of nieuwe softwareprojecten. Speciaal in...

Teamwork App voor internationale specialist in versproducten

Dit is één van de verhalen uit de praktijk waarmee we oriënterende intranet teams een kijkje in de keuken bieden bij zowel leverancier als klant. In dit praktijkvoorbeeld beschrijven we hoe een wereldwijd opererend bedrijf in versproducten actief medewerkers via de teamwork portal en app met elkaar verbindt om kennisdeling, communicatie en productiviteit te verbeteren. In een zeer kort tijdsbestek van minder dan een week tijd werd de app op maat geconfigureerd inclusief huisstijl en specifieke projectmappen per medewerker.
In dit voorbeeld was de marketingmanager de kartrekker van het project. Zijn communicatiestijl laat zich het best omschrijven als direct en persoonlijk en hij is zeker niet bang om iets nieuws te proberen met nieuwe techniek.


“Op de handelsvloer is het erg belangrijk dat we elkaar snel en direct kunnen bereiken met nieuwe ontwikkelingen. Onze in- en verkopers zitten continu aan de telefoon en updates efficiënt met elkaar delen is dan heel belangrijk. We hebben geen tijd om te vergaderen, een intranet vonden we voor nu overkill en elkaar toeroepen, zoals dat voorheen ging, werkt niet goed. We willen ook kunnen doorgroeien en dan moet de knop gewoon om. Een app leek ons een goed startpunt.”

Waarom Whatsapp of andere chatapps niet voldoen


“We gebruikten al een tijdje diverse chat apps en dat is prima voor 1 op 1 communicatie maar wel erg vluchtig en rommelig. Wij willen niet alleen chatten, maar werkvloer kennis opslaan, delen en terugvinden.”

Belangrijke wens voor deze klant is het iteratief kunnen uitbouwen op basis van voortschrijdend inzicht. Een low-code platform biedt dan zeker uitkomst doordat aanpassingen snel geconfigureerd kunnen worden met standaard modules, dan wel tegen relatief lage kosten kunnen worden ontwikkeld. Combineer het low-code platform met een hybride mobile app en dan krijg je het beste uit twee werelden. Daarmee kan je kosten-effectief enterprise grade applicaties ontwikkelen en uitrollen op smartphones.

Projectstart en de eerste ervaringen

De klant liet al tijdens de eerste kennismaking duidelijk merken welke leiderschapsstijl en samenwerkingsvorm werd gewaardeerd. Snelle, directe en informele communicatie en dat past uitstekend bij i-Concept. Daadkrachtige directies weten ons dan ook snel te vinden en waarderen onze no-nonsense aanpak. Na de eerste persoonlijke kennismaking overtuigde de duidelijke offerte met plan van aanpak. Ook kon men in een besloten demo-omgeving direct de belangrijkste onderdelen testen. Specifieke wensen werden binnen zeer korte tijd toegevoegd met als resultaat een app die perfect paste bij de organisatie.


“De kennismaking met de mensen achter PortalCMS was zeer aangenaam en hartelijk. Ze gaven direct antwoord op onze vragen en lieten ook zien wat we konden verwachten. Erg fijn vond ik dat er al goed is nagedacht over toekomstige uitbreiding.”

Organisatie en indeling van de Mobile app

Na de kennismaking werd snel opdracht gegeven voor de ontwikkeling met speciale aandacht voor de uitstraling van de app. Deze is speels, kleurrijk maar tegelijkertijd zeer functioneel. Via een softlaunch onder 5 gebruikers werd op verzoek nog enkele aanpassingen gedaan aan app en portal functionaliteit. Dit werd zeer snel gerealiseerd en uitgerold dankzij de achterliggende hybride techniek die aanpassen van de app mogelijk maakt tegen zeer geringe kosten. De app sluit zo bijzonder goed aan bij de bedrijfsidentiteit en biedt precies de gewenste functionaliteit.

“We kregen van i-Concept direct na project aanvang een bijna perfect passende demo mobile app aangeboden. Daarna werd in zeer korte tijd onze huisstijl toegepast. Gedurende het project vroegen we wat zaken aan te passen en dat heeft het i-Concept team heel snel voor elkaar gekregen. Onze mensen zijn enthousiast aan de slag gegaan en we delen updates nu een stuk efficiënter. Verder is het een heel fijne gedachte dat we straks door kunnen groeien.”

 

 

Lees ook

Winnende intranets ondersteunen medewerkers bij hybride werken, bevorderen persoonlijke groei en ontwikkeling, zetten AI effectief in en bieden directe aanvullende digitalisering apps aan, dus zonder intranet te hoeven ...
De incidentenregistratie module! Bekijk onze bondige uitlegvideo van deze nieuwe handige digitalisering app, beschikbaar als smartphone app en web app. Deze app helpt professionals op de werkvloer van bijvoorbeeld...
In dit artikel leggen we uit wat een selfservice portal voor klanten inhoudt en waarom er op dit moment veel vraag naar is. Daarbij krijg je 5 tips voor het implementeren van een customer self-service strategie en een extra...
In het bedrijfsleven geldt Office 365 al een tijdje als de facto-standaard voor e-mail en tekstverwerking en daarmee is ook Sharepoint Online niet meer weg te denken als platform voor collectief documentbeheer. Alle voordelen ...
Een populair en daarom jaarlijks terugkerend artikel met daarin de Nederlandstalige samenvatting van het wedstrijdverslag. De winnende intranetteams van dit jaar speelden snel en effectief in op de gevolgen van de pandemie maar...

Zoek op trefwoord