De Maandplanner module! Bekijk onze bondige uitlegvideo van deze nieuwe handige digitale tool, beschikbaar als smartphone app en web app. Hiermee laat je aan collega's zien op welke dagen je thuis, op kantoor of elders werkt en declareer je tegelijk je onkosten. Je manager controleert, accordeert...

Wederom een compacte Nederlandstalige samenvatting van het wedstrijdverslag. Onder de 10 winnende intranetteams dit jaar geen nutsbedrijf, maar wel een multinational die maar liefst voor de vierde keer op de lijst prijkt. Lees verder over hun geheim en over interessante trends en best practice. ...

We ontwikkelen al sinds 1997 software in opdracht van organisaties van klein tot groot voor diverse apparaten en op diverse operating systems. Onze ervaren ontwikkelaars zijn gewend aan werken op afstand en staan klaar om bij te springen in uw lopende of nieuwe softwareprojecten. Speciaal in...

Veel werknemers bevalt het thuiswerken verrassend goed. Ze voelen zich vaak gezonder door de ontstane flexibiliteit en gek genoeg ook meer betrokken bij de organisatie. Naast al deze positieve geluiden zijn er ook genoeg onderzoeken die minder optimistisch zijn. Wat buiten elke discussie staat is...

i-Concept bestaat 25 jaar! In een kwart eeuw werkten we aan honderden digitaliseringsprojecten voor 100.000+ gebruikers. Met deze top 25 in willekeurige volgorde bedanken we al onze klanten voor het vertrouwen vanaf 1997 tot nu.

In dit artikel leggen we uit wat een selfservice portal voor klanten inhoudt en waarom er op dit moment veel vraag naar is. Daarbij krijg je 5 tips voor het implementeren van een customer self-service strategie en een extra gouden tip om je portal te lanceren voor slechts 650 Euro per jaar.

Digitalisering is een must om te kunnen groeien

Digitalisering is een must om te kunnen groeien
Althans dat vindt 62 % van het MKB. Toch heeft hiervan de helft geen idee hoe de digitalisering in hun organisatie door te voeren. Bekijk deze verrassende onderzoeksresultaten.

De urgentie is het hoogst in de sectoren ICT (83%) en zakelijke dienstverlening (78%) en neemt af tot 33% in de bouw en logistieke sector. 

Digitalisering is een must voor het MKB

60% van de ondervraagde ondernemers heeft in de afgelopen 2 jaar geïnvesteerd in digitalisering.
35% verwacht in 2020 hierin meer te investeren dan het vorige jaar.


Digitaliseringtools waarin is geïnvesteerd in de afgelopen 2 jaar

Er is een opvallend sterk verband tussen ondervraagden die op de hoogte zijn van de mogelijkheden waarop digitalisering kan bijdragen aan de groei van hun onderneming en het gebruik van digitale tools. Zo gebruikt 33% van de ondernemers die (nog) niet op de hoogte zijn van alle digitaliseringmogelijkheden geen enkele digitale tool, tegenover slechts 15% van de ondervraagden die dit wel weten.


Hoe digitale ontwikkelingen inzetten in eigen organisatie


Deze onderzoeksresultaten laten zien dat nog er veel productiviteitswinst te behalen valt in het Nederlandse MKB.

De grote uitdaging is om als ondernemer de tijd te nemen om te bepalen welke tools en mogelijkheden er zijn en welke in te zetten om groei te realiseren. 

Neem contact met ons zodat we een vrijblijvend advies kunnen geven.

i-Concept publiceerde eind 2018 het onderzoek Quickwins Digitalisering met vergelijkbare resultaten.


Bron: October/Panelwizard onderzoek onder 1023 MKB ondernemers januari 2020

link

Meer info over dit onderwerp ontvangen of downloaden

De velden met een * zijn verplicht

Lees ook

De Maandplanner module! Bekijk onze bondige uitlegvideo van deze nieuwe handige digitale tool, beschikbaar als smartphone app en web app. Hiermee laat je aan collega's zien op welke dagen je thuis, op kantoor of elders werkt en...
We ontwikkelen al sinds 1997 software in opdracht van organisaties van klein tot groot voor diverse apparaten en op diverse operating systems. Onze ervaren ontwikkelaars zijn gewend aan werken op afstand en staan klaar om bij te...
i-Concept bestaat 25 jaar! In een kwart eeuw werkten we aan honderden digitaliseringsprojecten voor 100.000+ gebruikers. Met deze top 25 in willekeurige volgorde bedanken we al onze klanten voor het vertrouwen vanaf 1997 tot nu.
In dit artikel leggen we uit wat een selfservice portal voor klanten inhoudt en waarom er op dit moment veel vraag naar is. Daarbij krijg je 5 tips voor het implementeren van een customer self-service strategie en een extra...
Het clich├ębeeld dat je mobiele werkers alleen op luchthavens of in de trein aantreft is al lang achterhaald. Er wordt nu overal mobiel gewerkt, zelfs in kantoorgebouwen. De adoptie van zakelijke mobiele apps is een feit met een...

Zoek op trefwoord