Case: Nieuw kennisportaal Expertisenetwerk Jonge Kind
Zeventien zorg- en onderwijsinstellingen uit de regio Amsterdam nemen dit jaar een volledig nieuw intercollegiaal kennismanagement platform in gebruik. Het platform biedt een scala aan sociale interactiemogelijkheden en helpt de professionals van de diverse organisaties bij kennisdeling en efficiënter werken. Het portaal is dusdanig robuust en tegelijk flexibel configureerbaar dat het zelfs als besloten intranet per deelnemende instelling kan dienen.
Sociaal kennismanagement
Het online delen van kennis en ervaringen tussen organisaties in zorgketens helpt tijd en kosten te besparen en vereenvoudigt de verbetering en afstemming van procedures. Met name de laagdrempelige tools zoals blogs en vrij op te zetten online teams met autonoom beheer van bestanden, nieuws en wiki's versnellen het leerproces en de zelfwerkzaamheid. Vanuit centraal portalbeheer kan dat nog eens extra worden gestimuleerd met de inzet van automatische nieuwsbrieven (digests), bulk SMS verzending en chat voorzieningen. Het geeft een boost aan de bevordering van samenwerken, betrokkenheid en kennisdeling.
Workflow ondersteuning door formuliergenerator
Met name in ketenzorgsituaties kan een gezamenlijk platform uitkomst bieden om workflows naadloos in elkaar over te laten lopen. Het expertisenetwerk maakt daarom gebruik van een uiterst flexibele formuliergenerator die diverse workflows voor een gehele keten weet te optimaliseren. Of het nu gaat om een eenvoudig contactformulier, een geavanceerde enquête of portal gebonden beheerfuncties, de formuliergenerator lost het op. Bij elke nieuwe release verschijnen weer nieuwe slimme functies die het leven van gebruikers en beheerders weer wat aangenamer maken.
Ook een Kennismanagement uitdaging?
Verbeter de kennis in en tussen organisaties en bespaar aanzienlijk op uw kennismanagement kosten met sociaal kennismanagement oplossingen.
Meer weten?
Neem vandaag nog contact op en laat u over de mogelijkheden voor uw organisatie of keten informeren.