Case: Op weg naar het AB-Groep klantportaal

A&B Groep beheert en optimaliseert complexe telecom contracten voor ruim 500 organisaties door heel Europa. Met de nieuwe responsive website ab-groep.nl worden deze diensten en producten nog beter in beeld gebracht bij zowel mens als zoekmachine. Nieuwsberichten, webpagina's, formulieren, nieuwsbrieven en social media worden efficiënt en gebruiksvriendelijk beheerd via totaaloplossing PortalCMS.

Optimaal in beeld

De AB groep website werd ontwikkeld op basis van responsive web design (RWD) principes. Toepassing van RWD levert diverse grote voordelen op voor zowel bezoeker als beheerder. Zo past de website zich bijvoorbeeld automatisch aan elk beeldscherm aan zonder dat dit van de websitebeheerder extra inspanning vereist.

Zoekmachine optimaal

De website werd ontwikkeld met PortalCMS Enterprise software waarmee een uitstekende SEO basis is gelegd. Verder is extra begeleiding gegeven om ook de content zelf op diverse SEO aspecten te controleren en te optimaliseren. Producten en diensten komen hierdoor nog beter tot hun recht.

AB-groep.nl Telecom Expense Management

Eenvoudig beheer

Ondanks alle geavanceerde mogelijkheden blijft beheer van de websita via PortalCMS eenvoudig. Een zeer groot aantal elelementen en onderdelen van de website, waaronder online formulieren, statische pagina's, nieuwsberichten en nieuwsbrieven zijn efficiënt te beheren zonder dat hiervoor uitgebreide training vereist is. Jorg Wiedijk (Marketing Manager A&B Groep) hierover; "Leuk om met het CMS te werken. Werkt super simpel!".

Flexibel uitbreidbaar

Met de nieuwe website zet de AB groep een grote stap richting het uiteindelijke doel, het opzetten van een geavanceerd klantportaal. In dit klantportaal zullen diverse koppelingen worden gerealiseerd met de al in gebruik zijnde backoffice applicaties zoals CRM en Customer support software oplossingen.

Meer weten?

Benieuwd hoe PortalCMS websoftware uw ambities helpt realiseren? 

Neem contact op en en stel je vraag!

Lees ook

Picocare was een van de blikvangers op de Zorg & ICT 2025 beurs in de Jaarbeurs in Utrecht. Vele vertegenwoordigers van zorginstellingen toonden zich razend enthousiast over de slimme medicijndispenser Pico, verbonden aan de...
In dit artikel leggen we uit wat een selfservice portal voor klanten inhoudt en waarom er op dit moment veel vraag naar is. Daarbij krijg je 5 tips voor het implementeren van een customer self-service strategie en een extra...
Veel werknemers bevalt het thuiswerken verrassend goed. Ze voelen zich vaak gezonder door de ontstane flexibiliteit en gek genoeg ook meer betrokken bij de organisatie. Naast al deze positieve geluiden zijn er ook genoeg...
De meeste bedrijven waar hybride kan worden gewerkt verwachten deze mengvorm van thuis en op locatie werken te blijven gebruiken. Binnen het grootbedrijf verwachten ondernemers dit vaker dan binnen het midden- en kleinbedrijf...
Bedrijven hebben nog steeds te maken met de transities die ze moesten doorvoeren rondom werken op afstand. Voortbouwen op effectief identiteitsbeheer is een goed begin, maar welke andere problemen komen er vervolgens op de...

Zoek op trefwoord