Winnende intranets ondersteunen medewerkers bij hybride werken, bevorderen persoonlijke groei en ontwikkeling, zetten AI effectief in en bieden directe aanvullende digitalisering apps aan, dus zonder intranet te hoeven verlaten. Lees hier de compacte Nederlandstalige samenvatting van het...

Hoe kies je een optimale naam voor je team, social intranet of medewerker app? Met deze tips en lijstjes ben je daar zo uit.

Ook bij een optimale bedrijfsvoering blijft er altijd wel wat te wensen. Welke functionaliteit wens jij op de smartphone app voor jouw organisatie? Een mogelijkheid om een auto, werkplek of vergaderruimte te reserveren? Een e-learning of kennisquiz? Een formulier om een nieuwe collega of klant aan...

De incidentenregistratie module! Bekijk onze bondige uitlegvideo van deze nieuwe handige digitalisering app, beschikbaar als smartphone app en web app. Deze app helpt professionals op de werkvloer van bijvoorbeeld productiebedrijven en zorginstellingen om op een snelle en efficiƫnte manier...

In dit artikel leggen we uit wat een selfservice portal voor klanten inhoudt en waarom er op dit moment veel vraag naar is. Daarbij krijg je 5 tips voor het implementeren van een customer self-service strategie en een extra gouden tip om je portal te lanceren voor slechts 650 Euro per jaar.

We ontwikkelen al sinds 1997 software in opdracht van organisaties van klein tot groot voor diverse apparaten en op diverse operating systems. Onze ervaren ontwikkelaars zijn gewend aan werken op afstand en staan klaar om bij te springen in uw lopende of nieuwe softwareprojecten. Speciaal in...

Case: Selfservice- en communicatieportal voor optiekketen

Aan het begin van de tweede Coronagolf besloot de beheerorganisatie van een optiekketen met 6 vestigingen verdeeld over de randstad een selfservice- en communicatieportaal inclusief mobile app voor haar medewerkers in te zetten. Doel is medewerkers hiermee optimaal te bereiken, betrekken en informeren. Via nieuws, blogs, kennisbank en e-learning blijven medewerkers op een corona proof wijze op de hoogte van relevante ontwikkelingen.



Medewerkers uit onze 6 vestigingen zijn via de app optimaal te benaderen en te informeren. Zeker in deze tijden biedt de app veel houvast en versterkt het onze groepsidentiteit

Waarom de keuze voor een selfservice- en communicatieportal met app?

De keuze viel op PortalCMS door de combinatie van een snelle levertijd tegen, een bijzonder scherpe prijs en een zeer flexibel platform. Binnen een week beschikten wij over een zeer compleet maar ook toekomstbestendig systeem. De eigen huisstijl kon volledig worden toegepast en dat was bij concurrerende oplossingen gewoonweg niet mogelijk. Je hoeft verder ook geen dure (Office 365) abonnementen af te sluiten waarmee je gedwongen wordt om te kiezen voor een intranet met onnodige toeters en bellen. De selfservice- en communicatieportal en app neemt hiermee een unieke positie: lage instap, toont als maatwerk, flexibel uitbreidbaar en geen belemmeringen bij toekomstige groei.

"Wij waren een beetje klaar met whatsapp groepen waar wij geen grip op kregen. Allesbehalve overzichtelijk en bovendien is de gedachte dat Facebook met onze data aan de haal gaat niet echt aantrekkelijk."

Ervaring in de eerste maanden

Die eerste maanden zijn vaak een ontdekkingsreis waarin je stapsgewijs gaat uitvinden welke oplossingen nu wel en niet bij je passen. Het fijne aan een selfservice- en communicatieportaal is dat het flexibel kan worden aangepast zonder hoge kosten of lange ontwikkeltrajecten. Zo zag de klant in dit geval in het begin geen nut in de kennisbank. Echter, gaandeweg bleek de combinatie van kennisbank en e-learning een ideale oplossing om kennis onder medewerkers van alle 6 de vestigingen op een consistent hoog niveau te krijgen en houden. Niet voorzien maar zeer welkom was de rol die de smartphone app bij het on-boarding proces van nieuwe medewerkers ging spelen.


"In de eerste maanden hebben wij op een fijne manier kennis gemaakt met PortalCMS en de mensen erachter. Het contact met het i-Concept team verliep soepel en de samenwerking kenmerkt zich als zeer informeel en efficiënt. De doorlooptijd van het project was razendsnel: 2 dagen!"

Lees ook

Winnende intranets ondersteunen medewerkers bij hybride werken, bevorderen persoonlijke groei en ontwikkeling, zetten AI effectief in en bieden directe aanvullende digitalisering apps aan, dus zonder intranet te hoeven ...
In dit artikel leggen we uit wat een selfservice portal voor klanten inhoudt en waarom er op dit moment veel vraag naar is. Daarbij krijg je 5 tips voor het implementeren van een customer self-service strategie en een extra...
In het bedrijfsleven geldt Office 365 al een tijdje als de facto-standaard voor e-mail en tekstverwerking en daarmee is ook Sharepoint Online niet meer weg te denken als platform voor collectief documentbeheer. Alle voordelen ...
Veel werknemers bevalt het thuiswerken verrassend goed. Ze voelen zich vaak gezonder door de ontstane flexibiliteit en gek genoeg ook meer betrokken bij de organisatie. Naast al deze positieve geluiden zijn er ook genoeg...
De meeste bedrijven waar hybride kan worden gewerkt verwachten deze mengvorm van thuis en op locatie werken te blijven gebruiken. Binnen het grootbedrijf verwachten ondernemers dit vaker dan binnen het midden- en kleinbedrijf...

Zoek op trefwoord