De incidentenregistratie module! Bekijk onze bondige uitlegvideo van deze nieuwe handige digitalisering app, beschikbaar als smartphone app en web app. Deze app helpt professionals op de werkvloer van bijvoorbeeld productiebedrijven en zorginstellingen om op een snelle en effici├źnte manier...

Hoe kies je een optimale naam voor je team, social intranet of medewerker app? Met deze tips en lijstjes ben je daar zo uit.

In dit artikel leggen we uit wat een selfservice portal voor klanten inhoudt en waarom er op dit moment veel vraag naar is. Daarbij krijg je 5 tips voor het implementeren van een customer self-service strategie en een extra gouden tip om je portal te lanceren voor slechts 650 Euro per jaar.

We ontwikkelen al sinds 1997 software in opdracht van organisaties van klein tot groot voor diverse apparaten en op diverse operating systems. Onze ervaren ontwikkelaars zijn gewend aan werken op afstand en staan klaar om bij te springen in uw lopende of nieuwe softwareprojecten. Speciaal in...

In het bedrijfsleven geldt Office 365 al een tijdje als de facto-standaard voor e-mail en tekstverwerking en daarmee is ook Sharepoint Online niet meer weg te denken als platform voor collectief documentbeheer. Alle voordelen ten spijt, Sharepoint is voor interne communicatie niet ideaal. Dat ...

Wederom een compacte Nederlandstalige samenvatting van het wedstrijdverslag. Onder de 10 winnende intranetteams dit jaar geen nutsbedrijf, maar wel een multinational die maar liefst voor de vierde keer op de lijst prijkt. Lees verder over hun geheim en over interessante trends en best practice. ...

Technisch installatiebedrijf kiest voor Social Intranet met Kennisbank en Mobile app 

Dit is één van de verhalen uit de praktijk waarmee we oriënterende intranetteams een kijkje in de keuken geven bij zowel leverancier als klant. Belangrijk voor elk project is de samenstelling van het team. De klant delegeerde in dit geval een medewerker van de afdeling ICT en van de afdeling Marketing. Beiden kregen vanaf het eerste begin ruime steun vanuit de directie waardoor op de juiste momenten knopen konden worden doorgehakt. De belangrijkste uitdaging was om  monteurs in het veld te voorzien van een mobile app die hen optimaal informeert en ondersteunt. De directie gaf daarom als opdracht: implementeer een sociaal intranet met kennisbank en app voor alle medewerkers en vooral de non-desk workers, de monteurs.



Als een van de grotere totaalinstallateurs van Nederland werken wij nauw samen met verschillende bouwpartners. Wij weten dus ook als geen ander hoe belangrijk goede interne en externe communicatie is. De juiste tools zijn daarbij onmisbaar. Onze nieuwe intranetleverancier kon direct 95% van de gevraagde tools binnen het nieuwe intranet activeren. Daarna waren slechts 8 dagen nodig om de resterende 5% gebruiksklaar op te leveren.

Waarom geen standaardoplossing?

"Kennisbeheer en communicatie deden we voorheen in SharePoint. Mettertijd groeide dit uit de voegen en zoeken en vinden werd steeds moeilijker. Monteurs in het veld hadden daar het meeste last van. Het nieuwe intranet brengt daar nu verandering in. Belangrijk voor ons; de app moet gemakkelijk aanpasbaar blijven zodat ook onze toekomstige wensen en groei daarmee ingevuld kan worden."

PortalCMS intranet en de hybride app zijn juist ontworpen om diverse gebruikersgroepen optimaal te bedienen van informatie die voor de eindgebruiker relevant is. Wanneer,  zoals in dit voorbeeld, de mobile app een hoofdrol speelt is het extra fijn als het onderliggende systeem solide en flexibel genoeg is om toekomstige uitdagingen aan te kunnen. Door het low-code platform en de hybride mobile app, gecombineerd met de direct inzetbare modules en eenvoudige configuratie, hebben we precies wat we willen.

Belangrijkste wensen sneller tackelen

Een goed voorbereid projectteam presenteerde tijdens de kennismaking een duidelijke wensenlijst met must haves en nice to haves. Met deze lijst als leidraad kon tijdens een webinar al 95% van de wensen direct worden gedemonstreerd. De goede voorbereiding zorgde verder voor meer tijd om toekomstige wensen en ambities te bespreken. Het werd zo snel duidelijk dat PortalCMS en de klant een goede match voor elkaar waren. De jarenlange ervaring en gestroomlijnde werkwijze van i-Concept plus de scherpe offerte maakten het geheel af.


"De kennismaking met i-Concept en de demonstratie van het Portalcms platform was direct en to the point. Dat gaf vertrouwen. De scherpe en heldere offerte zonder open einde trok ons over de streep."

Snelle configuratie Mobile app

Direct na afloop van het webinar werd een persoonlijke demo-omgeving ingericht met vrijwel alle gevraagde functies, inclusief een op maat geconfigureerde mobile app. Na acceptatie van de offerte werd in enkele korte iteraties zowel het intranet als de app verder aangepast aan extra wensen van de klant, waarbij ook rekening werd gehouden met toekomstige plannen.



"Al tijdens het offertetraject kregen we een volledig functionele demo met op maat gemaakte app om mee te spelen. Na ondertekening van de offerte konden wij zo direct met het project van start gaan. Binnen 8 dagen waren intranet en app aangepast zoals we hadden gevraagd. We hebben daardoor veel meer tijd kunnen besteden aan de content en invulling van extra wensen. Sinds de ingebruikname beschikken onze monteurs over een intranet dat qua content en functionaliteit volwassen aanvoelt."

 

 

Extra wens e-learning op smartphone

Dankzij de goede samenwerking met de klant was het project in recordtijd afgerond. Na slechts 2 weken kreeg het intranet en de mobile app al een soft launch. Zo was er tijd voor extra wensen zoals het kunnen presenteren en toetsen van toolboxen in de app. Monteurs kunnen de toolboxen bekijken, daarvan hun kennis toetsen waarbij de toetsresultaten automatisch worden geregistreerd. De mobile app kan hierdoor goed worden ingezet in het kader van o.a. ISO certificering.



"De mobile app met e-learning module is zeer handig voor onze monteurs en het bespaart onze opleidingscoördinator ook veel werk. Delen van nieuws en bijspijkeren van kennis verloopt stukken efficiënter. De combinatie intranet, kennisbank, mobile app, e-learning met ondersteuning door no nonsense leverancier i-Concept zorgt dat we veel meer voor elkaar krijgen."

Lees ook

Hoe kies je een optimale naam voor je team, social intranet of medewerker app? Met deze tips en lijstjes ben je daar zo uit.
In dit artikel leggen we uit wat een selfservice portal voor klanten inhoudt en waarom er op dit moment veel vraag naar is. Daarbij krijg je 5 tips voor het implementeren van een customer self-service strategie en een extra...
In het bedrijfsleven geldt Office 365 al een tijdje als de facto-standaard voor e-mail en tekstverwerking en daarmee is ook Sharepoint Online niet meer weg te denken als platform voor collectief documentbeheer. Alle voordelen ...
Wederom een compacte Nederlandstalige samenvatting van het wedstrijdverslag. Onder de 10 winnende intranetteams dit jaar geen nutsbedrijf, maar wel een multinational die maar liefst voor de vierde keer op de lijst prijkt. Lees...
Het clich├ębeeld dat je mobiele werkers alleen op luchthavens of in de trein aantreft is al lang achterhaald. Er wordt nu overal mobiel gewerkt, zelfs in kantoorgebouwen. De adoptie van zakelijke mobiele apps is een feit met een...

Zoek op trefwoord