Veel werknemers bevalt het thuiswerken verrassend goed. Ze voelen zich vaak gezonder door de ontstane flexibiliteit en gek genoeg ook meer betrokken bij de organisatie. Naast al deze positieve geluiden zijn er ook genoeg onderzoeken die minder optimistisch zijn. Wat buiten elke discussie staat is...

i-Concept bestaat 25 jaar! In een kwart eeuw werkten we aan honderden digitaliseringsprojecten voor 100.000+ gebruikers. Met deze top 25 in willekeurige volgorde bedanken we al onze klanten voor het vertrouwen vanaf 1997 tot nu.

In dit artikel leggen we uit wat een selfservice portal voor klanten inhoudt en waarom er op dit moment veel vraag naar is. Daarbij krijg je 5 tips voor het implementeren van een customer self-service strategie en een extra gouden tip om je portal te lanceren voor slechts 650 Euro per jaar.

De meeste bedrijven waar hybride kan worden gewerkt verwachten deze mengvorm van thuis en op locatie werken te blijven gebruiken. Binnen het grootbedrijf verwachten ondernemers dit vaker dan binnen het midden- en kleinbedrijf (mkb). Verstoringen bij leveranciers, veranderend klantgedrag en...

Bedrijven hebben nog steeds te maken met de transities die ze moesten doorvoeren rondom werken op afstand. Voortbouwen op effectief identiteitsbeheer is een goed begin, maar welke andere problemen komen er vervolgens op de proppen? Hoe gaan bedrijven hun processen ontwerpen en inrichten voor ...

In het bedrijfsleven geldt Office 365 al een tijdje als de facto-standaard voor e-mail en tekstverwerking en daarmee is ook Sharepoint Online niet meer weg te denken als platform voor collectief documentbeheer. Alle voordelen ten spijt, Sharepoint is voor interne communicatie niet ideaal. Dat ...

Wat is intranet?

Een intranet is een voor het publiek afgeschermde website, enkel toegankelijk voor medewerkers en management van de organisatie. Een intranet waarvan de doelgroep is uitgebreid naar aandeelhouders, klanten, leveranciers en andere relaties en partners wordt ook wel portal, bedrijfsportaal of corporate portal genoemd.
Intranets en corporate portals worden wereldwijd toegepast als instrument voor:

  • het stroomlijnen van bedrijfsprocessen en het verhogen van operationele efficiency,
  • verbeterde communicatie en samenwerking tussen medewerkers, management, klanten, en partners,
  • en significante interne kostenbesparing.

Door wildgroei en gebrek aan structuur kan een intranet complex in gebruik en kostbaar worden. De wildgroei ontstaat vaak als er uiteenlopende percepties bij management en gebruikers leven over wat een intranet is en hoe het gebruikt wordt.

Ontwikkeling perceptie intranet vanaf jaren '90 tot nu

  • “interne website met handige documenten en nieuwtjes”
  • “persoonlijke startpagina met links naar interne en externe bronnen en tools”
  • “hart van de interne informatie- en communicatievoorziening”
  • “bakermat, lanceerstation en middleware voor backoffice tools”

De organisaties met de meest succesvolle intranets delen het krachtige motto: “Het intranet laat ons beter samenwerken”
Zij hebben rol, nut en kosten zeer concreet verwerkt in hun bedrijfsplannen.

i-Concept en uw intranet of portal

i-Concept helpt u met de bepaling van uw strategie en neemt graag de verantwoordelijkheid bij de uitvoering en het bereiken van haalbare doelen, zoals:

  • inventarisatie van bestaande webapplicaties en inrichting van efficiënter beheer van bestaande en nieuwe applicaties
  • nieuwe toepassingsmogelijkheden van aanwezige kennis en informatie (digitale handboeken in combinatie met bedrijfstrainingen en kwaliteitscontrole).
  • kostenbesparingen met digitale nieuwsbrieven voor personeel, klanten en partners.

i-Concept beschikt over jarenlange ervaring en ruime expertise en biedt u diverse oriëntatiemogelijkheden, zoals direct inzetbare portalapplicaties, cases, presentaties, plannen van aanpak, checklists en whitepapers. Wij nodigen u uit om gebruik te maken van een kosteloze en vrijblijvende quick-scan, ook als het om een second opinion gaat.

Lees ook

In dit artikel leggen we uit wat een selfservice portal voor klanten inhoudt en waarom er op dit moment veel vraag naar is. Daarbij krijg je 5 tips voor het implementeren van een customer self-service strategie en een extra...
In het bedrijfsleven geldt Office 365 al een tijdje als de facto-standaard voor e-mail en tekstverwerking en daarmee is ook Sharepoint Online niet meer weg te denken als platform voor collectief documentbeheer. Alle voordelen ...
Het clich├ębeeld dat je mobiele werkers alleen op luchthavens of in de trein aantreft is al lang achterhaald. Er wordt nu overal mobiel gewerkt, zelfs in kantoorgebouwen. De adoptie van zakelijke mobiele apps is een feit met een...
Ook bij corona blijkt dat elk nadeel zijn voordeel heeft. De zelfgeleerde lessen om onze economie in leven te houden zullen ook na corona waardevol blijken. Bijgaand een top-10 van de verwachtingen over wat er blijft als alle...
Een populair en daarom jaarlijks terugkerend artikel met daarin de Nederlandstalige samenvatting van het wedstrijdverslag. De winnende intranetteams van dit jaar speelden snel en effectief in op de gevolgen van de pandemie maar...

Zoek op trefwoord