Winnende intranets ondersteunen medewerkers bij hybride werken, bevorderen persoonlijke groei en ontwikkeling, zetten AI effectief in en bieden directe aanvullende digitalisering apps aan, dus zonder intranet te hoeven verlaten. Lees hier de compacte Nederlandstalige samenvatting van het...

Hoe kies je een optimale naam voor je team, social intranet of medewerker app? Met deze tips en lijstjes ben je daar zo uit.

Ook bij een optimale bedrijfsvoering blijft er altijd wel wat te wensen. Welke functionaliteit wens jij op de smartphone app voor jouw organisatie? Een mogelijkheid om een auto, werkplek of vergaderruimte te reserveren? Een e-learning of kennisquiz? Een formulier om een nieuwe collega of klant aan...

De incidentenregistratie module! Bekijk onze bondige uitlegvideo van deze nieuwe handige digitalisering app, beschikbaar als smartphone app en web app. Deze app helpt professionals op de werkvloer van bijvoorbeeld productiebedrijven en zorginstellingen om op een snelle en efficiƫnte manier...

In dit artikel leggen we uit wat een selfservice portal voor klanten inhoudt en waarom er op dit moment veel vraag naar is. Daarbij krijg je 5 tips voor het implementeren van een customer self-service strategie en een extra gouden tip om je portal te lanceren voor slechts 650 Euro per jaar.

We ontwikkelen al sinds 1997 software in opdracht van organisaties van klein tot groot voor diverse apparaten en op diverse operating systems. Onze ervaren ontwikkelaars zijn gewend aan werken op afstand en staan klaar om bij te springen in uw lopende of nieuwe softwareprojecten. Speciaal in...

Wat is intranet?

Een intranet is een voor het publiek afgeschermde website, enkel toegankelijk voor medewerkers en management van de organisatie. Een intranet waarvan de doelgroep is uitgebreid naar aandeelhouders, klanten, leveranciers en andere relaties en partners wordt ook wel portal, bedrijfsportaal of corporate portal genoemd.
Intranets en corporate portals worden wereldwijd toegepast als instrument voor:

  • het stroomlijnen van bedrijfsprocessen en het verhogen van operationele efficiency,
  • verbeterde communicatie en samenwerking tussen medewerkers, management, klanten, en partners,
  • en significante interne kostenbesparing.

Door wildgroei en gebrek aan structuur kan een intranet complex in gebruik en kostbaar worden. De wildgroei ontstaat vaak als er uiteenlopende percepties bij management en gebruikers leven over wat een intranet is en hoe het gebruikt wordt.

Ontwikkeling perceptie intranet vanaf jaren '90 tot nu

  • “interne website met handige documenten en nieuwtjes”
  • “persoonlijke startpagina met links naar interne en externe bronnen en tools”
  • “hart van de interne informatie- en communicatievoorziening”
  • “bakermat, lanceerstation en middleware voor backoffice tools”

De organisaties met de meest succesvolle intranets delen het krachtige motto: “Het intranet laat ons beter samenwerken”
Zij hebben rol, nut en kosten zeer concreet verwerkt in hun bedrijfsplannen.

i-Concept en uw intranet of portal

i-Concept helpt u met de bepaling van uw strategie en neemt graag de verantwoordelijkheid bij de uitvoering en het bereiken van haalbare doelen, zoals:

  • inventarisatie van bestaande webapplicaties en inrichting van efficiënter beheer van bestaande en nieuwe applicaties
  • nieuwe toepassingsmogelijkheden van aanwezige kennis en informatie (digitale handboeken in combinatie met bedrijfstrainingen en kwaliteitscontrole).
  • kostenbesparingen met digitale nieuwsbrieven voor personeel, klanten en partners.

i-Concept beschikt over jarenlange ervaring en ruime expertise en biedt u diverse oriëntatiemogelijkheden, zoals direct inzetbare portalapplicaties, cases, presentaties, plannen van aanpak, checklists en whitepapers. Wij nodigen u uit om gebruik te maken van een kosteloze en vrijblijvende quick-scan, ook als het om een second opinion gaat.

Lees ook

Winnende intranets ondersteunen medewerkers bij hybride werken, bevorderen persoonlijke groei en ontwikkeling, zetten AI effectief in en bieden directe aanvullende digitalisering apps aan, dus zonder intranet te hoeven ...
Hoe kies je een optimale naam voor je team, social intranet of medewerker app? Met deze tips en lijstjes ben je daar zo uit.
In dit artikel leggen we uit wat een selfservice portal voor klanten inhoudt en waarom er op dit moment veel vraag naar is. Daarbij krijg je 5 tips voor het implementeren van een customer self-service strategie en een extra...
In het bedrijfsleven geldt Office 365 al een tijdje als de facto-standaard voor e-mail en tekstverwerking en daarmee is ook Sharepoint Online niet meer weg te denken als platform voor collectief documentbeheer. Alle voordelen ...
Een populair en daarom jaarlijks terugkerend artikel met daarin de Nederlandstalige samenvatting van het wedstrijdverslag. De winnende intranetteams van dit jaar speelden snel en effectief in op de gevolgen van de pandemie maar...

Zoek op trefwoord