De Maandplanner module! Bekijk onze bondige uitlegvideo van deze nieuwe handige digitale tool, beschikbaar als smartphone app en web app. Hiermee laat je aan collega's zien op welke dagen je thuis, op kantoor of elders werkt en declareer je tegelijk je onkosten. Je manager controleert, accordeert...

Wederom een compacte Nederlandstalige samenvatting van het wedstrijdverslag. Onder de 10 winnende intranetteams dit jaar geen nutsbedrijf, maar wel een multinational die maar liefst voor de vierde keer op de lijst prijkt. Lees verder over hun geheim en over interessante trends en best practice. ...

We ontwikkelen al sinds 1997 software in opdracht van organisaties van klein tot groot voor diverse apparaten en op diverse operating systems. Onze ervaren ontwikkelaars zijn gewend aan werken op afstand en staan klaar om bij te springen in uw lopende of nieuwe softwareprojecten. Speciaal in...

Veel werknemers bevalt het thuiswerken verrassend goed. Ze voelen zich vaak gezonder door de ontstane flexibiliteit en gek genoeg ook meer betrokken bij de organisatie. Naast al deze positieve geluiden zijn er ook genoeg onderzoeken die minder optimistisch zijn. Wat buiten elke discussie staat is...

i-Concept bestaat 25 jaar! In een kwart eeuw werkten we aan honderden digitaliseringsprojecten voor 100.000+ gebruikers. Met deze top 25 in willekeurige volgorde bedanken we al onze klanten voor het vertrouwen vanaf 1997 tot nu.

In dit artikel leggen we uit wat een selfservice portal voor klanten inhoudt en waarom er op dit moment veel vraag naar is. Daarbij krijg je 5 tips voor het implementeren van een customer self-service strategie en een extra gouden tip om je portal te lanceren voor slechts 650 Euro per jaar.

Case: Zakelijk veilig en sociaal intranet gaan prima samen

Door veiligheidsrisico's zijn zakelijk en sociaal voor veel organisaties moeilijk samen te brengen binnen 1 intranet. Toch hoeft dit niet het einde van de social intranet aspiraties te betekenen, want de slimme IT manager laat de gevoelige bedrijfsinformatie binnen de firewall en lanceert een Social Corporate Portal vanuit de cloud en draagt het beheer over aan de afdeling communicatie.

Waarom een Social Corporate Portal?

Een Social Corporate Portal is de digitale koffiehoek waar alle mensen uit alle geledingen van de organisatie elkaar kunnen treffen. Van aandeelhouders, directie tot werknemers op de werkvloer. Allemaal vinden ze er waardevolle informatie en tools om bedrijfsidentiteit en doelstelllingen te helpen versterken en bereiken. Een Social Corporate Portal kan buiten de firewall in de cloud worden geplaatst, waardoor lekkage van bedrijfsgevoelige informatie wordt voorkomen. Bijkomend voordeel is dat medewerkers vanuit huis of waar dan ook ter wereld online bij de organisatie betrokken blijven en de portal zelfs als instrument kan worden gebruikt om nieuwe collega's te werven.

Ook, of misschien zelfs juist, voor de organisaties in verandering biedt een Social Corporate Portal veel toegevoegde waarde. Het is veel meer dan het verandermagazine waar het management of de ingehuurde consultants komen vertellen hoe geweldig de nieuwe formule is. Een Sociaal Corporate Poratal biedt meerwegcommunicatie waar de feedback direct benut kan worden om beleid te optimaliseren en draagvlak te creëren.

 Zakelijk en sociaal intranet

Tools en hulpmiddelen

Een Social Corporate Portal biedt een overzichtelijk aanbod aan tools om sociale interactie binnen het bedrijf en met externe stakeholders in goede banen te leiden. Nieuws, Blogs, Reacties, Nieuwsbrieven en Digests, Shoutboxes en een Mobile app zijn enkele veel gebruikte en bewezen tools voor dit doel.

  • Het opent de deur naar veel meer dan alleen top down informatievoorziening.
  • Het peilt de stemming en percepties rond de lopende bedrijfsissues en ambities.  
  • Het biedt laagdrempelige interactiemogelijkheden voor alle stakeholders en het vergroot betrokkenheid.
  • Het beheert en kanaliseert informatie en feedback eenvoudig.
  • Het versterkt de Corporate Identity en creëert een breed draagvlak voor uw bedrijfsambities. 

Meer weten?

Benieuwd hoe u optimaal de dialoog met uw medewerkers en andere stakeholders opzet en in stand houdt? Neem direct contact met ons op en laat u adviseren.

Lees ook

Wederom een compacte Nederlandstalige samenvatting van het wedstrijdverslag. Onder de 10 winnende intranetteams dit jaar geen nutsbedrijf, maar wel een multinational die maar liefst voor de vierde keer op de lijst prijkt. Lees...
Een populair en daarom jaarlijks terugkerend artikel met daarin de Nederlandstalige samenvatting van het wedstrijdverslag. De winnende intranetteams van dit jaar speelden snel en effectief in op de gevolgen van de pandemie maar...
Wij helpen onze PortalCMS gebruikers graag om meer uit hun portal of intranet te halen. Eén manier waarop we dat doen is met de PortalCMS wiki. Deze uitgebreide handleiding staat boordevol instructiemateriaal in tekst, beeld en...
Een onderzoek onder ruim 1000 Nederlanders wijst uit dat 49 procent van de respondenten ook na de coronacrisis het thuiswerken deels wilt voortzetten. Belangrijkste voordelen zijn het ontbreken van reistijd, meer tijd voor het...
Naast voortzetting van eerder ingezette trends zoals Agile-ontwikkeling, toenemende budgetten en teamgrootte ook verrassende nieuwe ontwikkelingen in dit verslag van de jaarlijkse intranet designwedstrijd. Deze samenvatting met...

Zoek op trefwoord