i-Concept bestaat 25 jaar! In een kwart eeuw werkten we aan honderden digitaliseringsprojecten voor 100.000+ gebruikers. Met deze top 25 in willekeurige volgorde bedanken we al onze klanten voor het vertrouwen vanaf 1997 tot nu.

Bedrijven hebben nog steeds te maken met de transities die ze moesten doorvoeren rondom werken op afstand. Voortbouwen op effectief identiteitsbeheer is een goed begin, maar welke andere problemen komen er vervolgens op de proppen? Hoe gaan bedrijven hun processen ontwerpen en inrichten voor ...

Veel werknemers bevalt het thuiswerken verrassend goed. Ze voelen zich vaak gezonder door de ontstane flexibiliteit en gek genoeg ook meer betrokken bij de organisatie. Naast al deze positieve geluiden zijn er ook genoeg onderzoeken die minder optimistisch zijn. Wat buiten elke discussie staat is...

De meeste bedrijven waar hybride kan worden gewerkt verwachten deze mengvorm van thuis en op locatie werken te blijven gebruiken. Binnen het grootbedrijf verwachten ondernemers dit vaker dan binnen het midden- en kleinbedrijf (mkb). Verstoringen bij leveranciers, veranderend klantgedrag en...

In het bedrijfsleven geldt Office 365 al een tijdje als de facto-standaard voor e-mail en tekstverwerking en daarmee is ook Sharepoint Online niet meer weg te denken als platform voor collectief documentbeheer. Alle voordelen ten spijt, Sharepoint is voor interne communicatie niet ideaal. Dat ...

Het clich├ębeeld dat je mobiele werkers alleen op luchthavens of in de trein aantreft is al lang achterhaald. Er wordt nu overal mobiel gewerkt, zelfs in kantoorgebouwen. De adoptie van zakelijke mobiele apps is een feit met een groeiend en divers app aanbod. In die diversiteit kan je verschillende...

Thuiswerken blijft ook na de coronacrisis

Thuiswerken blijft ook na de coronacrisis
Een onderzoek onder ruim 1000 Nederlanders wijst uit dat 49 procent van de respondenten ook na de coronacrisis het thuiswerken deels wilt voortzetten. Belangrijkste voordelen zijn het ontbreken van reistijd, meer tijd voor het gezinsleven, meer tijd om te sporten en geconcentreerd kunnen werken.

Mensen zonder kinderen sporten meer dan voorheen en kunnen zich thuis beter concentreren dan op kantoor. Bij lager opgeleiden zegt 68 procent van de respondenten in de toekomst vaker te gaan thuiswerken en verwacht dat de werkgever daar straks meer ruimte voor gaat bieden.

Het is niet alleen maar halleluja. Van de thuiswerkers mist 59 procent zijn collega’s en bij hbo- en wo-opgeleiden is dat zelfs 65 procent. Voor 13 procent voelt thuiswerken zelfs zo eenzaam dat het een reden is om kantoorwaarts te gaan. Een ander nadeel verbonden aan thuiswerken is een verslechtering van de teamgeest. Dat thuiswerken slecht zou zijn voor de productiviteit wordt ontkracht door een recent onderzoek door de Universiteit van Leiden.

Thuiswerken blijkt nu definitief doorgebroken te zijn.

Thuiswerken blijft na de coronacrisis

Meer info over dit onderwerp ontvangen of downloaden

De velden met een * zijn verplicht

Lees ook

Bedrijven hebben nog steeds te maken met de transities die ze moesten doorvoeren rondom werken op afstand. Voortbouwen op effectief identiteitsbeheer is een goed begin, maar welke andere problemen komen er vervolgens op de...
Veel werknemers bevalt het thuiswerken verrassend goed. Ze voelen zich vaak gezonder door de ontstane flexibiliteit en gek genoeg ook meer betrokken bij de organisatie. Naast al deze positieve geluiden zijn er ook genoeg...
De meeste bedrijven waar hybride kan worden gewerkt verwachten deze mengvorm van thuis en op locatie werken te blijven gebruiken. Binnen het grootbedrijf verwachten ondernemers dit vaker dan binnen het midden- en kleinbedrijf...
Het clich├ębeeld dat je mobiele werkers alleen op luchthavens of in de trein aantreft is al lang achterhaald. Er wordt nu overal mobiel gewerkt, zelfs in kantoorgebouwen. De adoptie van zakelijke mobiele apps is een feit met een...
In dit artikel leggen we uit wat een selfservice portal voor klanten inhoudt en waarom er op dit moment veel vraag naar is. Daarbij krijg je 5 tips voor het implementeren van een customer self-service strategie en een extra...

Zoek op trefwoord