Praktijkverhalen social intranet implementaties
Als intranet ontwikkelaar hebben we de afgelopen 20 jaar vaak de neiging moeten onderdrukken om ons enthousiasme en onze trots van de daken te schreeuwen zodra een intranetproject weer succesvol werd opgeleverd. Het vertrouwelijke karakter van een intranet noopt ons begrijpelijkerwijs tot behoudende communicatie. Toch blijft het kriebelen als een potentiële klant om een bewijs van onze capaciteiten vraagt. Om die reden breiden we onze verzameling uiteenlopende praktijk cases uit met een reeks praktijkverhalen, waarbij we dieper ingaan op de hobbels gedurende het proces van inititieel idee tot implementatie en nazorg. Met respect voor de privacy van onze klanten en vertrouwelijkheid van hun intranet geven we nieuwsgierige intranet projectleiders een kijkje in onze keuken.
Het doel van een sociaal intranet is om medewerkers te prikkelen om meningen, ervaringen en kennis te delen. Het streven is meer openheid binnen de organisatie en samen werken aan verbeteringen. In onderstaande praktijkverhalen komt goed tot uitdrukking dat die openheid en sociale interactie tot onverwachte mooie ontwikkelingen kunnen leiden. De nieuwe, kleine, handige web apps binnen het intranet geven veel gebruikers namelijk een Aha-beleving: "als dit al kan, dan moet dat ook kunnen". Dat leidt tot verrassende suggesties voor verbeteringen van kwaliteit en productiviteit.
Praktijkverhaal: raadgevend ingenieursbureau zet social intranet met kennisbank en mobile app in
Praktijkverhaal: fabrikant kozijnen implementeert social Intranet met kennisbank en mobile app
Praktijkverhaal: ingenieursbureau implementeert social intranet met kennisbank
Praktijkverhalen gelezen en ook enthousiast geworden? Vraag dan via onderstaand formulier een volledig intranet informatiepakket op inclusief plan van aanpak en whitepapers.