Veel werknemers bevalt het thuiswerken verrassend goed. Ze voelen zich vaak gezonder door de ontstane flexibiliteit en gek genoeg ook meer betrokken bij de organisatie. Naast al deze positieve geluiden zijn er ook genoeg onderzoeken die minder optimistisch zijn. Wat buiten elke discussie staat is...

i-Concept bestaat 25 jaar! In een kwart eeuw werkten we aan honderden digitaliseringsprojecten voor 100.000+ gebruikers. Met deze top 25 in willekeurige volgorde bedanken we al onze klanten voor het vertrouwen vanaf 1997 tot nu.

In dit artikel leggen we uit wat een selfservice portal voor klanten inhoudt en waarom er op dit moment veel vraag naar is. Daarbij krijg je 5 tips voor het implementeren van een customer self-service strategie en een extra gouden tip om je portal te lanceren voor slechts 650 Euro per jaar.

De meeste bedrijven waar hybride kan worden gewerkt verwachten deze mengvorm van thuis en op locatie werken te blijven gebruiken. Binnen het grootbedrijf verwachten ondernemers dit vaker dan binnen het midden- en kleinbedrijf (mkb). Verstoringen bij leveranciers, veranderend klantgedrag en...

Bedrijven hebben nog steeds te maken met de transities die ze moesten doorvoeren rondom werken op afstand. Voortbouwen op effectief identiteitsbeheer is een goed begin, maar welke andere problemen komen er vervolgens op de proppen? Hoe gaan bedrijven hun processen ontwerpen en inrichten voor ...

In het bedrijfsleven geldt Office 365 al een tijdje als de facto-standaard voor e-mail en tekstverwerking en daarmee is ook Sharepoint Online niet meer weg te denken als platform voor collectief documentbeheer. Alle voordelen ten spijt, Sharepoint is voor interne communicatie niet ideaal. Dat ...

Praktijkverhalen social intranet implementaties

Oplossingen:
intranet
Praktijkverhalen social intranet implementaties
In deze reeks verhalen uit de praktijk nemen we verkennende intranet project teams mee in een realistische reis van oriëntatie, leveranciersselectie, intranet implementatie en lancering. Diverse sectoren als zorg en techniek komen aan bod met basisfunctionaliteit en maatwerk web apps zoals kennisbank en workflows.

Als intranet ontwikkelaar hebben we de afgelopen 20 jaar vaak de neiging moeten onderdrukken om ons enthousiasme en onze trots van de daken te schreeuwen zodra een intranetproject weer succesvol werd opgeleverd. Het vertrouwelijke karakter van een intranet noopt ons begrijpelijkerwijs tot behoudende communicatie. Toch blijft het kriebelen als een potentiële klant om een bewijs van onze capaciteiten vraagt. Om die reden breiden we onze verzameling uiteenlopende praktijk cases uit met een reeks praktijkverhalen, waarbij we dieper ingaan op de hobbels gedurende het proces van inititieel idee tot implementatie en nazorg. Met respect voor de privacy van onze klanten en vertrouwelijkheid van hun intranet geven we nieuwsgierige intranet projectleiders een kijkje in onze keuken. 

Het doel van een sociaal intranet is om medewerkers te prikkelen om meningen, ervaringen en kennis te delen. Het streven is meer openheid binnen de organisatie en samen werken aan verbeteringen. In onderstaande praktijkverhalen komt goed tot uitdrukking dat die openheid en sociale interactie tot onverwachte mooie ontwikkelingen kunnen leiden. De nieuwe, kleine, handige web apps binnen het intranet geven veel gebruikers namelijk een Aha-beleving: "als dit al kan, dan moet dat ook kunnen". Dat leidt tot verrassende suggesties voor verbeteringen van kwaliteit en productiviteit.

Praktijkverhaal: technisch installatiebedrijf kiest voor social Intranet met kennisbank en mobile app

Praktijkverhaal: raadgevend ingenieursbureau zet social intranet met kennisbank en mobile app in

Praktijkverhaal: fabrikant kozijnen implementeert social Intranet met kennisbank en mobile app

Praktijkverhaal: ingenieursbureau implementeert social intranet met kennisbank


Praktijkverhalen gelezen en ook enthousiast geworden? Vraag dan via onderstaand formulier een volledig intranet informatiepakket op inclusief plan van aanpak en whitepapers.

 

 

 

link

Meer info over dit onderwerp ontvangen of downloaden

De velden met een * zijn verplicht

Lees ook

Een populair en daarom jaarlijks terugkerend artikel met daarin de Nederlandstalige samenvatting van het wedstrijdverslag. De winnende intranetteams van dit jaar speelden snel en effectief in op de gevolgen van de pandemie maar...
Wij helpen onze PortalCMS gebruikers graag om meer uit hun portal of intranet te halen. Eén manier waarop we dat doen is met de PortalCMS wiki. Deze uitgebreide handleiding staat boordevol instructiemateriaal in tekst, beeld en...
Een onderzoek onder ruim 1000 Nederlanders wijst uit dat 49 procent van de respondenten ook na de coronacrisis het thuiswerken deels wilt voortzetten. Belangrijkste voordelen zijn het ontbreken van reistijd, meer tijd voor het...
Naast voortzetting van eerder ingezette trends zoals Agile-ontwikkeling, toenemende budgetten en teamgrootte ook verrassende nieuwe ontwikkelingen in dit verslag van de jaarlijkse intranet designwedstrijd. Deze samenvatting met...
Intranetprojecten verzanden nogal eens tijdens de oriëntatiefase door ellenlange discussies over gewenste functionaliteiten. Dat getalm is extra jammer nu het Corona-virus bij veel bedrijven het gemis aan een digitaal kantoor...

Zoek op trefwoord